czwartek, 19 września 2013

Buraczki czerwone w marynacie octowej - na zimę pycha

Tak jak pisałam we wtorek zrobiłam wtedy 3 cudeńka w kuchni, dzisiaj część druga, czyli buraczki
w zalewie octowej, doskonale nadają się jako samodzielny dodatek do obiadu lub jako składnik sałatki.

Składniki:
2kg buraczków - najlepiej małych, ja w tym roku niestety dostałam duże
liść laurowy

Zalewa:
4 szklanki wody (ok. 250 ml)
1 szklanka octu
0,5 szklanki cukru
2 łyżki stołowe soli
ziele angielskie - płaska łyżeczka stołowa


1. Buraki myjemy, odcinamy korzonki i gotujemy w całości, ze skórką, aż będą miękkie - ja gotuję
w naczyniu do gotowania na parze. Można zagotować w garnku.
2. Po wyjęciu i ostudzeniu obieramy ze skórki - bardzo łatwo schodzi.
3. Do słoików wkładamy na dno po 2 liście laurowe i układamy buraki.
4. Zalewę gotujemy, aż się rozpuści cukier i sól.
5. Zalewamy buraki w słoikach i zamykamy.
6. Pasteryzujemy ok. 15-20 min.

Pycha polecam, proste, a zobaczycie jakie dobre.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga