sobota, 12 października 2013

Wiejskie śniadanie - proziaki podkarpackie


Moje Kochane:)

Przy sobocie u mnie wiejskie śniadanko, czyli proziaki podkarpackie z twarogiem.

Jest to danie bardzo proste, a jednak ma coś w sobie. Może wspomnienie z dzieciństwa?

Proziaki, czyli placki, nazwa ich pochodzi od składnika, który się dodaje, jest nim proza inaczej soda spożywcza. Dawniej smażono je bezpośrednio na rozgrzanej płycie kuchni węglowej. Ja ponieważ takiej nie posiadam smażę na patelni teflonowej, bez dodatku tłuszczu i też wychodzą pyszne. Znakomicie smakują z serkiem twarożkiem.

Składniki:
0,5 kg mąki pszennej (daję pszenną pełnoziarnistą)
0,5 l maślanki (około)
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka soli
2 jajka

Ciasto rozrabiam na stolnicy, ma być zwarte, ale nie twarde. Dodaję powoli maślankę, jej ilość zależy od rodzaju mąki. Następnie rozwałkowuję ciasto na grubość ok. 0,5 cm. Kroję w kwadraty. Smażę na rozgrzanej patelni z dwóch stron.

Serek:
1 kostka twarogu chudego
1 mały jogurt naturalny
1 mała łyżka majonezu
1 cebula
szczypta soli
2 łyżki natki pietruszki


Życzę smacznego!!!










3 komentarze:

  1. nie jadłam czegoś takiego. może dlatego, że jestem ze śląska

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają wspaniale! Będe musiała wypróbować ten przepis. Gdybyś szukała malaksera do swojej kuchni zajrzyj na https://magazyn.ceneo.pl/artykuly/Co-to-jest-malakser-Polecane-modele. W tym artykule znajdziesz informacje na temat najlepszych malakserów dostępnych na rynku i porady na co zwrócić uwagę podczas zakupu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga