piątek, 6 czerwca 2014

Sztućce Fraget, a może Hefra?


Hejka, hejka:)

Taki piękny słoneczny dzień i jeszcze piąteczek:)

Jak zwykle zaczynam od podziękowań za odwiedzinki i komentarze:)


Witam również bardzo serdecznie Wszystkich nowych Obserwatorów:)

Jak to u mnie bywa, czasami przypomnę sobie o czymś, jak zobaczę u kogoś. Już tłumaczę, parę dni temu goszcząc u jednej z Was na blogu, zachwyciły mnie stare sztućce i wtedy przypomniałam sobie o moich, wciśniętych gdzieś między szpargałami. 
Niki dostała je kilka lat temu w prezencie, ponieważ zawartość i pudełko prezentowało się okropnie, 
nie zwróciłam na nie uwagi, tym bardziej córa. Leżały sobie i niszczały:(
Wyjęłam je i postanowiłam oczyścić, moje zdziwienie było większe i większe z każdą czyszczoną sztuką, prezentowały się coraz piękniej:)

Dodatkowo okazało się, że jest to komplet dla trzech osób  i każda sztuka jest oznakowana sygnaturą FH Met - 60. Pan Google podpowiedział, że jest to sygnatura warszawskiej firmy Fraget, która specjalizuje się w wyrobach srebrnych i posrebrzanych od 1848 r.

Komplet prezentuje się tak:


















Do miłego:)


17 komentarzy:

  1. Woooow jakie cudeńka. Uwielbiam takie perełki. W takiej oprawie aż miło zasiąśc do stołu:-) ps.u mnie leje od rana....a miało byc tak pieknie:-) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. U Ciebie słoneczko? jak fajnie...u mnie dziś cały dzień deszczowo i głowa mnie boli, ale sztućce piękne, po prostu prawdziwe skarby !!!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm Aguniu - mam pytanie - czy ty musisz mieć to samo co /?? -hihihi też mam niekompleytny komplet ale ogólnie to mnie już na tyle znasz że wiesz że nawet pół łyżeczki już teraz nie przetermanię - cudowne masz kompleciki - urzekł mnie ten w bordowym pudełku już ja wiem jak wykorzystałabym go - buziaczki śle Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marii, ten w pudełeczku to ten sam komplet tylko przed wyczyszczeniem:)

      Usuń
  4. Jejku, przecudny komplet... Na Waszym miejscu przejrzałabym wszystkie zakamarki w poszukiwaniu zapomnianych prezentów... A ja sobie jeszcze popatrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie no jestem pod wrażeniem!!!Szok!!!Ale masz cuda.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudny komplet,zazdroszcze:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka przemiana! Dałaś im nowe życie! Są cudowne! ;-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Po oczyszczeniu cuda się zrobiły. Mam też sztućce tej firmy ale nie są w takim dobrym stanie jak twoje. Piękne są

    OdpowiedzUsuń
  9. Ogólnie fraget i Hefra to teraz to samo, twoje oczyszczone sztućce wyglądają dokładnie tak samo jak ten zestaw http://sztucce.hefra.pl/pl/p/24-SZT-ZESTAW-OBIADOWY-SREBRNY-MODEL-IMPERIAL-KOLEKCJA-LIMITOWANA-/1111

    OdpowiedzUsuń
  10. Ładnie wyczyszczony komplet. Z tym srebrem zawsze miałem kłopot że ciemniał no i trzeba go było przed Świętami czyścić. Mam również taki - prezent ślubny........
    W necie jest bardzo mało informacji o wyrobach posrebrzanych przedwojennych sygnaturach wyrobów posrebrzanych. Szukam aktualnie coś o syganturze B.O i jakimś zwierzątkiem z lewej strony. Za to na starej cukiernicy mam od spodu sygnaturę MR lub MRC i cyfrę 900 i też nie wiem co to jest.
    Jakby ktoś wiedział to proszę o info. Pozdrawiam Piotr

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapomniałem podać maila w razie czego: krzem1@vp.pl
    Wszystkim odwiedzającym tą fajną stronę życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2018. No i dużo ciekawych sreber do kupienia. Piotr

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeżeli chodzi o sztućce to najbardziej zwracam uwagę na ich jakość oraz styl wykonania. Przeważnie wybieram sztućce wykonane w prosty oraz tradycyjny sposób np. takie - https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce. Komponują się one przede wszystkim z wystrojem mojej kuchni, co ma dla mnie znaczenie. W domu mam kilka kompletów takich sztućców, z czego jeden odłożony trzymam na specjalne okazje.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga