piątek, 13 czerwca 2014

Ciasto z truskawkami


Witam Wszystkich moich Miłych Czytelników:)

Dziękuję za komentarze, a przede wszystkim, że do mnie zaglądacie:)

Kochani, sezon truskawkowy w pełni, a więc zapraszam na ciasto z truskawkami:)




Przepis:
Biszkopt

4 jajka
3/4 szkl cukru pudru
1 szklanka mąki tortowej
1 cukier wanilinowy
1 łyżeczka proszku do pieczenia
aromat rumowy

sok z 1/2 cytryny
3/4 szkl wody


Ubijamy białka z cukrem pudrem i cukrem wanilinowym, gdy masa będzie puszysta dodajemy po jednym żółtku, następnie wsypujemy mąkę i proszek do pieczenia, wlewamy kilka kropel aromatu rumowego.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temp. 165 st C i pieczemy ok 40 - 45 min.

Następnie wyjmujemy biszkopt, gdy będzie zimny nasączamy go wodą wymieszaną z sokiem z cytryny(można dodać parę kropli rumu)

Masa

2 śmietany 18%
1/2 szkl cukru pudru
1 galaretka truskawkowa dla wegetarian (może być i zwykła, używam wegetariańskiej wersji, ponieważ Niki jest wegetarianką)

Śmietanę ubijamy z cukrem pudrem robotem, w tym czasie rozpuszczamy galaretkę w zimnej wodzie, cały czas mieszając, gdy śmietana będzie ubita, a galaretka dokładnie rozpuszczona wlewamy galaretkę do masy.

1 galaretka truskawkowa - na wierzch ciasta.

Wkładamy biszkopt do tortownicy, na niego wylewamy masę, układamy truskawki i zalewamy drugą galaretką.
Ciasto wkładamy do lodówki, aby masy zgęstniały.

Kochani życzę smacznego:)









13 komentarzy:

  1. mniam, mniam, mniam :-)
    pięknie wygląda i pewnie równie dobrze smakuje (albo jeszcze lepiej)
    poproszę kawałek kurierem :-)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałam o takiej galaretce, chyba, że to ta szybko tężejąca- 30 minutowa? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Widze, ze i u Ciebie bardzo truskawkowo.Uwielbiam lato, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto prezentuje się pysznie i ślicznie:))) U mnie też truskawkowe szaleństwo, niedługo zapraezentuję je u siebie:)))
    Pozdrawiam i miłej soboty Ci życzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale smaka narobiłaś :-) Dobrze że mój mężuś nie widzi bo już by chciał mieć takie na stole a tak poczeka do jutra :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda i pięknie i smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie mi przypomniałaś,że od dwóch tygodni robię mojej rodzince sernik na zimno z truskawkami ;P Niestety nie mam kiedy :(
    Twoje wygląda bardzo apetycznie!!

    OdpowiedzUsuń
  8. super wygląda, szkoda,że jestem na diecie. Ostatnio muszę kupować tuniki dla puszystych więc chyba sobie nie pozwolę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zasiadam z Tobą do stolika i częstuje się kawałkiem serniczka, można ?

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam! Wygląda obłędnie! Uwielbiam truskawki. U nas wczoraj był drożdżówki z truskawkami a dzisiaj biorę się za przetwory - https://magazyn.ceneo.pl/artykuly/przetwory-z-truskawek Mam zamiar naprodukować dżemów na jesień i zimę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga