piątek, 27 czerwca 2014

Kapuśniaczek z młodych warzyw


Moje Kochane:)


Dziękuję za odwiedziny i komentarze:) Bardzo serdecznie witam wszystkich nowych Czytelników:)

Mamy lato, czas radości, wakacji, odpoczynku, czas nowalijek i świeżych warzywek:)
W tym okresie najbardziej mi smakuje i najczęściej go robię, to kapuśniak z młodych warzyw:)



Składniki:
1 młoda kapusta
3-4 marchewki
2 pietruszki
1 seler
2-3 papryki czerwone
1 koper włoski
2-3 kalarepki
1 mała cukinia
2-3 cebule
1 por
1 główka czosnku
1 sos pomidorowy (ja mam własnej roboty), ale mogą być pomidory z puszki

Przyprawy:
majeranek
sól
pieprz świeżo mielony
sos sojowy - jasny
ziele angielskie
liść laurowy
kminek
olej ryżowy

Przygotowanie:

Do dużego garnka wlewam 2-3 łyżki oleju. Na podgrzany olej wrzucam pokrojoną cebule, pora, czosnek, czekam chwilę do zeszklenia, ziele angielskie i liść laurowy, następnie wrzucam pozostałe warzywa, poza kapustą i cukinią. Jak warzywa się podduszą, dodaję kapustę i cukinię oraz sos pomidorowy i pozostałe przyprawy. Całość duszę na małym ogniu pod przykryciem około 1 godziny.
Podaję sam lub z młodymi ziemniaczkami z koperkiem.

Pycha:)











A jakie są Wasze ulubione letnie dania?



7 komentarzy:

  1. Nie jadłam nigdy wcześniej, ale musze przyznać ze wyglada smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Yamii, wygląda smakowicie i pewnie jeszcze lepiej smakuje:-) Smacznego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadlam w PL,..dawno i bede musiala tez sama zrobic !!
    Wyglada przepysznie!!!
    Pozdrawiam))

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi chodzi po głowie,a teraz juz całkowicie:)) Bardzo smakowicie wygląda,pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczny przepis!!!Aż mi ślinka cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. O rany smaczku mi narobiłaś:))) Ja latem lubię wszystko co związane z sezonowymi owocami i warzywami:)))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ostatnio robiłam kapuśniaczek z młodej kapustki z pulpecikami z białej kiełbasy ! pycha ! tym bardziej, że kiełbasa swojej roboty !
    Typowo letnie dania, na upał, zdecydowanie chłodnik z warzyw z własnego ogródka !! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga