wtorek, 26 lipca 2016

DIY jak odnowić starą ramę i kilka obrazów młodej artystki

Witam Was Wszystkich bradzo serdecznie. Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny. To wielka radość widzieć, że blog żyje, a to wszystko za sprawą moich Czytelników.

Dzisiaj pokażę Wam, jak szybko i przyjemnie odnowić starą ramę do obrazu. Kto ciekawy?

Nie  pisałam o tym, że moja córa maluje obrazy. Postanowiłam za jej zgodą, umieścić zdjęcia kilku na blogu.
Przygoda z odnowieniem starej ramy zaczęła się właśnie od obrazu. Pewnego dnia Niki zapytała mnie, czy nie mam starej ramy, bo chce namalować nowy obraz, poszperałam i znalazła się. Trzeba było ją odnowić.



A więc zaczynamy?

Potrzebne nam będą:
- stara rama
- papier ścierny
- akrylowa farba wodna do drewna i metalu - do kupienia w każdym markecie budowlanym
- wosk rustykalny
- bawełniana szmatka
- pędzel


1. Ramę przecieramy papierem ściernym ze starej farby, w niektórych miejscach przetarłam mocniej, tak, aby było widać surowe drewno.


2. Następnie malujemy całą na biało


3. Po wyschnięciu, znowu przecieramy papierem ściernym, ale tylko w miejscach, które chcemy postarzyć.

4. Przecieramy z kurzu i nakładamy wosk, ja nałożyłam tylko na zewnętrzną ramkę.



5. Czekamy ok. 1,5 godziny, aż wosk przeschnie i szmatką bawełnianą polerujemy. Jeżeli chcemy uzyskać ciemniejszy efekt, to czynność woskowania powtarzamy ponownie.





Rama gotowa, pozostaje oprawić obraz. W moim przypadku, była to niespodzianka, ponieważ Niki postanowiła zrobić rodzicom prezent z okazji 20 rocznicy ślubu:)
  





Teraz kilka obiecanych obrazów.









Obrazy wkrótce do kupienia w moim sklepie Fajne Wnętrze
Buziaki, Aga





20 komentarzy:

  1. Bardzo fajny tutorial! :) Obrazy w starych ramach to taki klasyk wnętrzarski. Nie do każdego wnętrza pasują, ale u Ciebie wyglądają świetnie! Uściski, KAsia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana, masz rację trzeba odpowiednio dobrać obraz:)

      Usuń
  2. Zgadzam się z Kasią, takie ramy to klasyka która nigdy z mody nie wyjdzie :)
    Uściski serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak też uw ażam, że stare ramy maja klasę same w sobie:)

      Usuń
  3. Prześlicznie odnowiona ramka!!!
    A obrazy naprawdę fantastyczne- niesamowity talent!
    moc uścisków kochana:):):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Och obrazy przepiękne - zwłaszcza dłonie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale wyszła ta rama, a obrazy mistrzostwo!!!:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne obrazy. Czy Twoja córka je gdzieś sprzedaje? Są piękne, ma dziewczyna wielki talent.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ostatnie zdanie przeczytałam, że wkrótce pojawią się w Twoim sklepie. Już wszystko wiem :* :)

      Usuń
  7. Super blog. Bardzo inspirują mnie stronki tego typu. Będę tutaj częściej zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję:) Zapraszam pod Nowy adres www.blog.fajnewnetrze.eu

    OdpowiedzUsuń
  9. Super się to prezentuje. Ten styl jest w stu procentach taki jak lubię. Nic bym nie zmieniła. Jestem pod ogromnym wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny i ciekawy blog. Jestem pod wrażeniem. Lubię blogi o takiej tematyce. Będę częściej tutaj zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Rama wygląda jak nowa! Wiele jest takich blogów, ale ten jest wyjątkowy i zawsze znajdzie się tu wiele inspiracji.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio przeglądam takie blogi jak te.Na pewno bardzo dobrze robię bo przynajmniej mam co czytać.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga