poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Jak zrobić betonową doniczkę na kwiaty? DIY



Sezon ogrodowy uważam za otwarty :)
Mamy wreszcie piękną, słoneczną pogodę, można w pełni cieszyć się słońcem i przyrodą.

Jak wielu z Was ten weekend spędziliśmy na pracach w naszym małym ogrodzie.
W ubiegłym roku zrobiłam osłonki na plastikowe doniczki z gipsu, niestety pomysł ten nie okazał się trwały, ponieważ gips rozpuszczał się pod wpływem deszczu.
Więc teraz postanowiłam przygotować, coś trwalszego, zrobiłam obudowy na doniczki z betonu.


Do wykonania wykorzystałam:

1. Plastikowe doniczki
2. Klej Wysokoelastyczny Atlas Plus S1
3. Farba akrylowa do drewna i metalu.
4. Cienki łańcuszek.

W pierwszej kolejności nawierciliśmy otwory w trzech miejscach w doniczkach, tak, aby zamontować łańcuszki.



Następnie rozrobioną, bardzo gęstą zaprawę nakładałam szpachelką na doniczki od zewnątrz.







Tak przygotowane doniczki pozostawiłam na 24 godziny, aby porządnie wyschły i stwardniały.



Następnie pomalowałam je białą farbą i gotowe.















Kochani Wszystkim bardzo dziękuję za pozostawione komentarze, są one dla mnie wskazówką, sygnałem od Was.

Buziaki

aga














63 komentarze:

  1. Bardzo fajny pomysł... :) Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysłowo :) Wygląda to naprawdę świetnie.
    Mój blog Ma i Bla

    OdpowiedzUsuń
  3. Super... Dwa lata temu zachwycałem się betonem architektonicznym... ( kolory szarości i struktury ). Wiec doniczki przyjęła bym z zachwytem i bez malowania białą farbą. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tereniu ja też lubię naturalny, ale u mnie na tle ciemnego płotu by było za ciemno :)

      Usuń
  4. Fajny pomysł na donice i cudne bielutkie surfinie :))
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuje dopiero je posadziłam, mam nadzieję, że urosną :)

      Usuń
  5. Ty to masz pomysły,świetnie wyszło. I jakie piękne masz kwiaty,zazdroszczę;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie się prezentuje wersja ostateczna i jeszcze ta huśtawka...cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam na facebooku.Jest pięknie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pięknie z tymi białymi kwiatkami:)
    A huśtawka rewelacja! Na pewno cudownie się na niej relaksuje:)
    uściski ślę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześniej z huśtawki nikt nie korzystał, a teraz dzieciaki okupują :)

      Usuń
  9. Świetnie to wymyśliłaś, super efekt:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To z chęci wykorzystania doniczek plastikowych, szkoda mi było wyrzucać :)

      Usuń
  10. Doniczka-super pomysł, ale ta huśtawka!! Piękna!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy pomysł na wykorzystanie plastikowych doniczek :-) chętnie zrobię takie coś :-) Pozdrawiam ciepło :-)

    Dekoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ty to masz pomysły!!!!!!! No w życiu bym na to nie wpadła:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacja, zdaje się, że widziałam w korytarzu komuś po remoncie worek od miesięcy zalega i chyba go zaraz pójdę skubnąć! Wspaniały efekt. Trochę inaczej spróbuję, ale za inspirację-wielkie dzięki! pozdrawiam, Paula

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy pomysł a jak super skomponowany z kolorem kwiatów!

    OdpowiedzUsuń
  15. Super pomysł. Mam plastikowe doniczki, których nie znoszę za plastik właśnie i już wiem co z nimi zrobię:) pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj Kobieto...zdolniacha z Ciebie nieprzeciętna. Twoje pomysły zachwycają, jestem pod ich ogromnym wrażeniem !!!
    Donice śliczne i cudownie komponują się z huśtawką:)
    Pozdrawiam Cię ciepło i serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Aga Wasz zakątek jest cudowny! Domek piękny!
    Zastanawiam się czy przyczepność będzie tej zaprawy na stałe czy czasem nie zsuną się ze śliskiego plastiku? Beton musi się trzymać czegoś porowatego. Pomysł świetny! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie się trzymał. Dałam dosyć grubą warstwę :)

      Usuń
    2. Pod kolejne pomysły - bo czuje i słysze jak Ci kiełkują w głowie :-) Dawaj cieńką siatkę - tę słynną możesz! Wówczas ładnie będzie się łączyć beton z siatką, a siatkę już łatwo do czegokolwiek przymocować. Stary budowlaniec Ci to mówi! :-)

      Usuń
    3. Zobaczymy, a z siatką masz rację :)

      Usuń
  18. Świetny pomysł! Jestem zachwycona! Już trzeci raz wracam, żeby sobie obejrzeć, i na pewno jeszcze wpadnę. Sama też chcę zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  19. Pomysłowe i oryginale. Zapraszam też do mnie, chociaż dopiero raczkuję. Pozdrawiam :)
    http://pasjebet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję i na pewno zajrzę do Ciebie z przyjemnością :)

      Usuń
  20. Nie wierzę, że rezultat jest taki niesamowity! :) Fantastyczny pomysł, gratuluję. Jak pięknie donice zdobią teraz Twój ogród... :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Aga, te doniczki są tak piękne, że wyjątkowo bym ich nie zamozaikowała:). I zdjęcia optymistyczne i piękne - po prostu żyć się chce! Będę śledzić dalej Twoje poczynania, pozdrawiam serdecznie, Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa bardzo dziękuję za tak miłe słowa. Super, że do mnie trafiłaś :)

      Usuń
  22. ... i dopiero patrząc w komputer, a nie w telefon połączyłam kropki, że Fajne Wnętrze i Kobieta Po Czterdziestce, to jedno i to samo:). Lepiej późno, niż wcale! Po czterdziestce czas zmienić okulary:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana właśnie dumam nad połączeniem nazwy, bo zauważyłam, że bardzo dużo osób nie łączy :)

      Usuń
  23. świetnie wyglądają i myślę,że kwiatkom nie jest tak gorąco jak w plastikach. U mnie niestety słabo z kwiatkami,latem bywa i 50 parę stopni...

    OdpowiedzUsuń
  24. Taka prosta rzecz a cieszy, jestem pod wrażeniem, zrobie sobie podobne. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Na pewno sobie takie zrobię na wiosnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. O kurcze, od dłuższego czasu zastanawiałam się, czy taki eksperyment moze sie udać. Mam akurat pozostałości kleju atlas i tak sie zastanawiałam, czy da radę wlasnie pokryc plastikowe doniczki tym , potem pomalować, ale tak mysle,ze efekt betonu tez jest supre. Tylko jak tu uzyskać gładką powierzchnię? Biorę się jutro do szpachlowania po prostu. a czy doniczki jakoś matowiłaś przed pokryciem? nie spływała ta zaprawa? Pytam, bo mam też pomsł, żeby tym sposobem zrobić misę na ala chiński mini orgórek ale chce zeby był taki kaskadowy i miał nieregularny kształt. Myślisz,że może się udać?

    OdpowiedzUsuń
  27. Będąc w odwiedzinach u rodziny zauważyłam, że mają dość oryginalne doniczki.. oczywiście były z betonu. Bardzo mi przypadły do gustu. Ja w ogóle nie jestem zdolna do robienia takich rzeczy, więc poszłam na łatwiznę i zamówiłam je przez internet, na stronie ilikebeton.com/pl/.

    OdpowiedzUsuń
  28. Takie własnoręcznie robione donice ogrodowe są najlepsze :) Możemy mieć coś wyjątkowego za naprawdę małe pieniądze :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Oczywiście, że takie donice to bardzo ciekaw roziwązanie, jednak czy zastanawialiście się jak wygląda produkcja normalnych donic? Przede wszystkim potrzebna jest forma wtryskowa która spełni rolę odlewu a następnie potrzebny jest odpowiedniej jakości granulat.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga