poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Biało-szare schody, jak osiągnąć taki efekt


Witam Was wszystkich bardzo serdecznie.
Dziękuję za odwiedziny i liczne komentarze.

Dzisiejszy post powstał z potrzeby odpowiedzi na liczne pytania, które od Was otrzymuję zarówno na blogu, jak i na instagramie, dotyczące sposobu malowania moich schodów.

Klatka schodowa jest cała drewniana z drewna klejonego bukowego.


Po zamontowaniu wyglądały tak (zdjęcie robione od spodu):


Przed przystąpieniem do malowania schodów, wykonałam kilka próbek, ponieważ w zależności od producenta bejcy, końcowy efekt się różnił.
Malowałam wałkiem z meszkiem, miejsca trudno dostępne domalowywałam małym pędzelkiem.





W pierwszej kolejności pomalowałam je bejcą w kolorze ciemnego dębu.
Następnie białą farbą akrylową rozwodnioną w proporcji 1:1.
Na końcu nałożyłam trzykrotnie warstwę lakieru, w odstępach 12 godzinnych.



Do uzyskania efektu, wykorzystałam:

1.Bejcę w kolorze ciemnego dębu, 
2. Farbę akrylową biała mat firmy Bondex  Acrylic Enemal, 
3. Lakier wodno-akrylowy Bondex Eco Parquet Varnisk.



Kolor schodów zmienia się w zależności od rodzaju oświetlenia, intensywności światła.
Mam nadzieję, że post będzie pomocny.

Gorące uściski dla Wszystkich 
aga

72 komentarze:

  1. Kolor wyszedł świetny !!!! Wpasował się idealnie do klimatu wnętrza, brawo !!!!!!! Schody wyglądają przepieknie !!! i cala reszta też !!!! Ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ali bardzo dziękuję, na początku nie byłam pewna, ale eraz jestem z nich bardzo zadowolona :)

      Usuń
  2. Bardzo fajny odcień uzyskałaś, podoba mi się!! Do tej bieli na ścianie super efekt wyszedł :)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana cieszę się, że schody się Tobie podobają, dla Ciebie również buziaczki :)

      Usuń
  3. Ślicznie prezentują się Twoje schody !!! I wielu przydatnych wskazówek nam udzieliłaś...nigdy nie wiadomo może się przydadzą:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko dziękuję i fajnie, że uważasz post za przydatny, buziaki

      Usuń
  4. Cudownie wyglądają tak pomalowane schody, bardzo mi się podobają. W ogóle cudnie u Ciebie! Pozdrawiam słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Po mistrzowsku te schody zrobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne schody. Zazdroszczę tej białej klatki schodowej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Wiesz, że to mój trzeci kolor w ciągu 5 lat i dopiero teraz naprawdę mi się podoba :)

      Usuń
  7. Piękne te schody. naprawdę fajny efekt wyszedł. Uwielbiam drewno a u Ciebie jak zwykle jest co oglądać :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ one są piękne... włożyłaś w to mnóstwo pracy, ale efekt super:)
    słonecznego tygodnia moja droga:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Schody wyglądają naprawdę przepięknie.... i w ogóle całokształt powala. Te wszystkie dekoracje na klatce schodowej , te skrzydła starych drzwi ( okiennice?) zachwycają, sprawiają naprawdę niesamowite wrażenie.... pięknie :)
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, te stare drzwi stanowią ozdobę, chociaż jako okiennice też by się sprawdziły :)

      Usuń
  10. Oj, gdybym tylko miała schody! Prezentują się pięknie :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają rewelacyjnie i dobrze się komponują z białymi ścianami i dodatkami w shabby chic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak z białymi fajnie, bo wcześniej były zielone ściany i nie było tego efektu :)

      Usuń
  12. Piękna robota, a jak już będę mieć swój dom, to zrobię takie same schody ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Schody są kapitalne.Idealnie pasują do waszego stylu:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Też zwróciłam uwagę na Twoje schody.Piękne są:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ mi się podobają te Twoje schody :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Efekt, który osiągnęłaś robię wrażenie, wyszło genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  17. O matko kochana jak pięknie wyglądają, zakochałam się w Twoich schodach :) Po prostu rewelacja. Uzyskałaś na prawdę bardzo efektowny wygląd.
    Muszę się odważyć pomalować swoje :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób kilka próbek wcześniej, a później poleci z górki:)

      Usuń
  18. Schody są rewelacyjne, super metamorfoza!!!!!!!! Ach pięknie u Ciebie!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Super efekt! Spróbuję wykorzystać na sosnie dziękuję za inspirację

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześniej zrób kilka prób z różnymi farbami i bejcami, a także lakierem, bo wiem z doświadczenia, że rożnie wychodzi:)

      Usuń
  20. Też mam takie dziwnie bukowe, ale kurcze boje sie zaczać je przemalowywać-jak bedzie źle to ich przecież nie wymienie ;-) Twoje są BAJECZNE!

    OdpowiedzUsuń
  21. Efekt wyszedł niesamowity.Podziwiam Cię za ogrom pracy!
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne te schody!!!!!! Cudowny efekt wart nakładu pracy:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję za podpowiedź jak uzyskać szare schody. Jestem w trakcie urządzania własnego, nowowybudowanego domu i właśnie zapragnęłam mieć schody w popielu/szarości, aby pasowały mi do podłogi. Mam nadzieję, że jak w końcu zamówimy materiały na stopnie to wyjdą tak jak sobie zamarzyłam :) Na pewno jeszcze tu zajrzę :) Pozdrawiam, Ilo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że post się przydał, serdecznie zapraszam:)

      Usuń
  24. wspaniale wyszły ci te schody,super ogólnie klatka cała :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uzyskałaś efekt SPEKTAKULARNY:))

    OdpowiedzUsuń
  26. jaki koszt ponioslas ze zrobieniem takich schodow? czyli ten efekt jest tylko po malowaniu? nic nie bylo szlifowane? bo mam stare schody i chcialabym zeby wlasnie takie mi wyszly i zastanawiam sie jak to zrobic?!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana moje były nowe, czyste drewno, więc bejca wchodziła bez niczego, możesz mi wysłać zdjęcie Twoich schodów?

      Usuń
  27. dodam, iz schody sa przeeecudowne..:)

    OdpowiedzUsuń
  28. A mozesz mi podać maila? dzis wieczorem prześle zdjecia schodów..:-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jesteś bardzo zdolna! Samodzielnie osiągnęłaś taki kolor i efekt. Brawo! Schody prezentują się doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  30. Wyslalam zdjecia moich schodow:))

    OdpowiedzUsuń
  31. Wygląda pięknie. U mnie schody są metalowe, wiec malować je lepiej proszkowo. Ostatnio malowaliśmy z http://el-mix.org.pl/ i wyglądją fajnie. Nie ma co prawda efektu przecieranego, ale i tak mi się podobają w nowej szarej wersji.

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękne schody, zawsze o takich marzyłam.... Ale skuszona modą 8 lat temu zażyczyłam sobie schody ciemny palisander i znienawidziłam je w pierwszym tygodniu użytkowania. Cały czas biegam ze szmatą i ścieram kurz. W tej chwili schody są do odnowienia, ale takiego efektu chyba nie uzyskam . 3 warstwy bejcy, 3 warstwy lakieru...
    no coż.... będę oglądać Twoje.... Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń
  33. Naprawdę super wyszło. Nie spodziewałbym się, aż tak dobrego efektu :) Gratki :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Zakochałam sie w tych schodach ! Teraz zamierzam zrobić takie u siebie �� Mam pytanie jakiej firmy jest bejca , która używałaś ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo interesujący pomysł i super efekt końcowy!

    OdpowiedzUsuń
  36. Piekne tez chce takie �� a po jakim czasie nakładania Pani ten biały kolor ��

    OdpowiedzUsuń
  37. Super, właśnie takich informacji szukałem.

    OdpowiedzUsuń
  38. Ostatnio zakupiłem komplet farb za pośrednictwem strony www.cromadex.pl. To była świetna decyzja.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ze schodami drewnianymi jest o tyle lepiej, że łatwiej je odnowić

    OdpowiedzUsuń
  40. witam , mój fachowiec pomalował przecierane schody lakierem sadolin proesjonalny lakier do parkietów,po pierwszym malowaniu wyszły żółte smugi. rozumiem że wybrał zły lakier?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga