wtorek, 22 kwietnia 2014

Grafitowy dywan ze sznurka bawełnianego


Hejka Kochane:)

Mam nadzieję, że Święta były u Was słoneczne i rodzinne. Dziękuję za wszystkie życzenia:)

W poprzednim poście wspominałam o kilku projektach, nad którymi pracowałam w ostatnim czasie. 

Dzisiaj przedstawiam jeden z nich. Jest to duży okrągły dywan, zrobiony ze sznurka bawełnianego gr 5 mm na szydełku. Dywan powstał na zamówienie i cieszy już oczy nowej właścicielki. 
Ma 180 cm średnicy. 

Kochani zapraszam:)













45 komentarzy:

  1. Piękny dywan!!!Świetna praca.A co do Świąt u nas było słonecznie i bardzo rdzinnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aguniu to cudo stworzyłąś - przepiękny dywan przępiękna praca buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  3. Dywan super, ale wymagał cierpliwości. Szacun :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny :) Już mam ochotę taki zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja!!!!kiedys moze sprobuje??pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Boski! i jaki pracochłonny! Jestem pod ogromnym wrażeniem...

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczny ten dywanik, szkoda że ja jakoś z szydełkiem nie potrafię się zaprzyjażnić.
    Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesteś wielka,jest cudny!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. dobry wieczor,
    a czy moglabym sie dowiedziec jaka ilosc sznurka zostala zuzyta na ten dywanik?
    jest piekny! :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba, sznurka poszło mi 1550m, pozdrawiam aga

      Usuń
    2. Jak się nazywa wzór, którym zrobiony jest dywan?

      Usuń
    3. Nie znam nazwy, ponieważ jestem samoukiem i wzór podpatrzyłam:)

      Usuń
    4. Dzięki :-) To modyfikacja tego wzoru https://www.youtube.com/watch?v=elymobbs3oA ?

      Usuń
    5. Rzeczywiście piękny dywan. Ale aż 1550m sznurka? 1,5 km?
      Pozdrawiam

      Usuń
    6. Tak, ponieważ jest to duży dywan o średnicy 180cm

      Usuń
    7. Czy mogłabym zapytać jakiej grubości szydełka używa Pani do tego sznurka? z góry bardzo dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
  10. Aguś, gratuluję! Dywan piękny i bardzo pracochłonny. Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciałam podpytać jaki rozmiar szydełka jest potrzebny do zrobienia takiego sznurkowego dywanika, przy założeniu, że grubość sznurka będzie oczywiście 5mm. Czy taki dywan można zrobić ze Zpagetti, czy Bobbinów i rozmiar szydełka bedzie wtedy taki sam?
    pozdrawiam, Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ja robię na szydełku 12mm, tak robiłam tym samym rozmiarem szydełka dywan ze Zpagetti, możesz zobaczyć u mnie na blogu w kolorze białym. Jeżeli chodzi o Bobbiny, nie pracowałam z tym materiałem, pozdrawiam aga

      Usuń
  12. witaj jestem w trakcie robienia dywaniku z takiego sznurka do pokoiku córci i tak się zastanawiam czy go się jakoś dodatkowo usztywnia blokuje czy jakoś tak była bym wdzięczna za odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      jeżeli chodzi o dywaniki z tego sznurka ja nie podklejam, ponieważ są one dosyć sztywne, natomiast ze Zpagetti to i owszem, w tym celu używałam flazeliny (takiej, jakiej używa się do usztywniania np. kołnierzyków). Dywan odwracałam na lewą stronę i prasuję żelazkiem, trochę pomaga, pozdrawiam serdecznie aga

      Usuń
  13. Jak się nazywa wzór, którym zrobiony jest dywan? Czy istnieje możliwość objaśnienia sposobu wykonania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór wymyśliłam sobie sama, robiłam jeden półsłupek i oczko łańcuszka, tylko nie wkuwałam szydełka w środek, oczka, jak to się robi standardowo, a od spodu:)

      Usuń
  14. Dziękuję, przepraszam za dodatkowe pytanie, jednak jestem początkująca w robótkach na szydełku, próbuję wykonywać wg podpowiedzi i nie wychodzi:) Jak rozpoczynamy, ile oczek łańcuszka na początek, czy dalej postępujemy jak w robótkach na okrągło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczynam łańcuszkiem na osiem oczek, a następnie robię jak w robótkach na okrągło, z tym, że pierwsze okrążenie bardzo ciasno, wkuwam w każde oczko po dwa razy, tak, aby pierwsze okrążenie miało minimum 16 oczek, bo później dywan będzie się źle układał:)

      Usuń
  15. Dziękuję serdecznie za pomoc,będę próbować, chociaż nie wiem czy sobie poradzę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam, ja jestem również początkująca i mam problem, bo mój dywan zaczyna się falowac i rolowac. Ile oczek zwiększamy z każdym okrazeniem, aby ładnie się układał ? Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dodaję na wyczucie, najważniejsze to na samym początku dodać, jak najwięcej oczek :)

      Usuń
  17. Witam Serdecznie

    Bardzo ładny dywan!!! Próbowałam wykonać ten splot niestety mi nie wychodzi.

    Jestem początkująca jednak podstawy mam opanowane. Wiem że Pani już to tłumaczyła jednak nadal nie rozumiem - "jeden półsłupek i oczko łańcuszka, tylko nie wkuwałam szydełka w środek, oczka, jak to się robi standardowo, a od spodu:)"

    Będę bardzo wdzięczna za bardziej szczegółowe objaśnienie wykonania tego splotu ponieważ zależy mi żeby się go nauczyć. Szukałam jakiś poradników w internecie ale nic nie znalazłam. W Pani moja nadzieja :)

    Z poważaniem Julianna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, mówiąc , że wkuwam od spodu miałam na myśli, taką "pętelkę", która od spodu okala każde oczko, trzeba lekko ją poluzować ręką i wkuć szydełko, następnie przeciągamy nitkę i zbieramy dwa oczka razem :)

      Usuń
    2. Witam

      Bardzo Pani dziękuję za odpowiedź !!! Podjęłam próbę i już widać jakieś tam światełko w tunelu, zamówiłam sznurek bawełniany do treningu (może będzie łatwiej niż na zwykłej grubej włóczce)

      Niestety co chwilę gubię tą "cudowną pętelkę od spodu" i na nowo zastanawiam się gdzie mam się wkuć szydełkiem przez co wyszło mi kilka nieładnych warkoczyków.

      Zastanawiam się jeszcze nad kontrolą tego koła tzn. co ile wkuć Pani robi nową pętelkę? Bo chyba dobrze zrozumiałam - wkuwam się szydełkiem od spodu, przeciągam i robię nową pętelkę tak?

      Przepraszam za zawracanie głowy i jeszcze raz dzięki za odpowiedź.

      Pozdrawiam Julianna :)

      Usuń
    3. Cieszę się, że mogę pomóc, jeżeli chodzi o kontrolę nad kołem, to trzeba sprawdzać, ja to robię na tzw wyczucie,co jakiś czas rozkładam i porównuję, życzę powodzenia :)

      Usuń
  18. Dzień dobry,jak łączyć okrążenia ,pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
  19. O rany,jaki wielki!!!!! Ależ się przy nim namachałaś! :) Wyszedł idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękny.Gratuluję.Chciałabym zrobić taki,ale przeraża mnie jego pranie,kiedy będzie potrzeba.Do pralki nie włożę,a ręcznie?W jaki sposób?Przecież to ciężar okropny.....

    OdpowiedzUsuń
  21. piękny dywan jak jest zrobiony i ile sznurka na niego potrzeba prosiła bym o informacje na babyciuszkolandia@o2.pl z góry baaardzo dziękuje :*

    OdpowiedzUsuń
  22. Naprawdę piękny. Czy jest szansa ze nagra pani filmik z jego wykonania, byłoby super...

    OdpowiedzUsuń
  23. Ostatnio przekonałam się, że chodnik dywanowy w domu, a szczególnie w przedpokoju to podstawa. I dzięki niemu nie jest zimno w nogi, jak ściągnie się buty i nie zbiera się żaden brud z przedpokoju w mieszkaniu, dlatego ja raczej postawiłabym na coś takiego https://7kd.pl/16-chodniki-dywanowe Twój dywan jest piękny, ale taki typowo ozdobny.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga