poniedziałek, 1 lutego 2016

DIY ozdoby z masy solnej, świąteczne zajączki, pierścienie na serwetki

Styczeń, styczeń i mamy już luty, jak to mówią czas bardzo szybko płynie, nie obejrzymy się, a trzeba będzie przygotowywać ozdoby na kolejne święta, tym razem Wielkanocne. Dzisiaj przygotowałam dla Was materiał o masie solnej. Jest łatwy w przygotowaniu i tani, a można z niego wyczarować różne piękne przedmioty. Poniżej kilka przykładów, do czego ja wykorzystuję masę oraz DIY, jak samodzielnie wykonać obrączki na serwetki obiadowe.
Moja córka tańczyła kilka i przez te lata nazbierało się kilkanaście medali, aby je wyeksponować postanowiłam zrobić z nich obraz. Jednym  z elementów obrazu są ręce wykonane z masy solnej.




W ubiegłym roku głównym motywem dekoracyjnym na Święta Wielkanocne były ozdoby z masy solnej.







Wianki i girlanda na kominek są do sprzedania, chętnych zapraszam do kontaktu.
Poniżej jeszcze kilka przykładów wykorzystania:




Tak, jak pisałam przygotowałam szybkie DIY, jak zrobić obręcze na serwetki.


Masa solna:
1 szklanka soli kuchennej
1 szklanaka mąki przennej
1/2 szklanki wody



Składniki mieszamy i wyrabiamy ciasto, które wałkujemy i tniemy na paski o szerokości ok. 2 cm.




Następnie nawijamy na okrągłą tubę, ja wybrałam butelki po silikonach.



Jako ozdobę, wykorzystałam perły. Ciasto pozostawiam na kilka dni do wyschnięcia, na drugi dzień wyjmuję delikatnie perły, ponieważ nasze obręcze będą malowane.


Po wyschnięciu, przyklejam perły ponownie klejem i gotowe.




Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Witam nowych Czytelników i Czytelniczki.








20 komentarzy:

  1. Świetne propozycje.Gratuluję zdolnej córci :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tanim kosztem powstały świetne ozdoby :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne obrączki na serwetki:) Rękodzieło to fajna sprawa nie na wszystko trzeba wydawać pieniądze, wiele rzeczy można zrobić samemu i będzie to nietuzinkowe!

    OdpowiedzUsuń
  4. Masa solna zawsze będzie kojarzyć mi się z moją siostrą , która zawsze sprawiała mi takie prezenty :D Tani sposób na ciekawe dekoracje. Zajączki przepięknie wyszły, pozdrawiam i nieśmiało zapraszam na mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się zachwyciłam obrazem już jakiś czas temu. Moje dziecko też w jakichś tańcach, biegach bierze udział i te medale tak się pałętają z kąta w kąt. I wymyśliłam dla nich miejsce(inspirując się oczywiście Twoim obrazem). Zerknij :) http://treasuresofhome.blogspot.com/2016/01/z-cyklu-before-after.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dodaję jeszcze klej do tapet, uleastycznia masę.
    Tani a jak wdzięczny materiał. A święta idą wielkimi krokami, szybko w tym roku, i czas pomyśleć o ozdobach ,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł na obręcze do serwetek sobie skradnę:) Chyba zrobię na świąteczny stół:)
    Cudne zajace... ale ja lubie Wielkanoc:)
    cudnego tygodnia kochana

    OdpowiedzUsuń
  8. Przypomniały mi się przedszkolne wylepianki mojej córki. To fajna, tania metoda na różnorodne dekoracje. Ja widziałabym te zajączki pomalowane na pastelowo.

    OdpowiedzUsuń
  9. Same świetne pomysły! A dodatkowo gwarancja miłego popołudnia spędzonego na kreatywnym zajęciu, w które można wciągnąć nawet dzieci:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne rzeczy tworzysz !!! bardzo zdolna i cierpliwa z Ciebie kobietka:) Podziwiam cały czas, nieustannie:)
    Pozdrawiam i ściskam Cie mocno:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Masa solna to super tworzywo Bardzo je lubię Śliczne ozdoby stworzyłaś
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale świetne pomysły - zwłaszcza na serwetki! Jeszcze te perełki... :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Może zgapię od Ciebie, bo to fajny sposób na niebanalne dekoracje i niepowtarzalne. Pozdrawiam, Ania :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. "pszenna" pisze się, przez "sz" a nie "rz"

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga