wtorek, 2 czerwca 2015

Jak zbudować zadaszenie tarasu, altankę?


Witam słonecznie i radośnie Wszystkich moich Czytelników:)

Brak zadaszenia naszego tarasu spędzało nam sen z powiek od kilku lat. W tym roku postanowiliśmy w końcu postawić kropkę nad i. Decyzja podjęta, ja szczęśliwa, M trochę mniej, ale co tam.
Ochoczo zabrałam się do planowania i umawiania się z potencjalnymi wykonawcami. Po odbyciu około 10 spotkań Panowie zaczęli przedstawiać oferty, rozpiętość cenowa między najwyższą, a najniższą ponad 5000 zł. Nasze rozczarowanie było olbrzymie, ponieważ ci z dolnej półki dawali najtańszy materiał, a na tych ze średniej i najwyższej nie było nas stać. Więc postanowiłam poszukać alternatywy, kilkugodzinne siedzenie w sieci przyniosło efekt. Mianowicie napotkałam wspaniały produkt, który dla mnie okazał się strzałem w dziesiątkę.
Mowa o Samonośnych płytach łukowych firmy Robelit.


Zródło: http://www.robelit.pl/galeria/samonosne-plyty-lukowe1.html


Zakochałam się we właściwościach tych płyt, a jednocześnie w łatwości montażu. Zainteresowanych odsyłam do strony producenta: http://www.robelit.pl/galeria/samonosne-plyty-lukowe1.html.
Stwierdziliśmy, że sami zrobimy zadaszenie, ja i mój M.
 Sprawdziłam ceny płyt, okazały się całkiem przystępne. Powstał projekt w mojej głowie, szybki szkic. Płyty zostały zamówione.


Następnie zamówiliśmy drzewo w lokalnym tartaku.
 

W tym miejscu, miałam mały problem, mianowicie, nad tarasem jest balkonik, umocowany na wysokości 2,60 metra od poziomu tarasu, dodatkowo nie jest on umieszczony symetrycznie, powiem Wam szczerze, że nie wiedzieliśmy na jaką wysokość zrobić konstrukcję drewnianą, aby po nałożeniu płyty, było wszystko w porządku. Na szczęście mój brat, trochę projektuje, więc poprosiłam go o pomoc, przesłał  taki cudowny rysunek.

Wyznaczyliśmy poziom i  punkty,montowania słupów: 
1.M wykopał rowy na głębokość 1 m. 
2. Do kotew, zakupionych w markecie budowlanym dospawaliśmy 80 cm stalowe pręty.
3. Takie kotwy umieściliśmy w rowach i zalaliśmy je betonem.

W tak zwanym między czasie, jak mój M w pracy (do 17.30), ja oczyściłam i wygładziłam drewno.

Obecnie, montujemy słupy i mam nadzieję, że w sobotę uda się skończyć konstrukcję drewnianą. 


A, jutro pomaluję drewno, zdecydowałam się na Impregnat Dekoracyjny do drewna firmy 3V3, efekty zobaczycie.
Kochani dziękuję za wszystkie odwiedziny, komentarze i oczywiście witam Nowych Czytających.
aga


36 komentarzy:

  1. Aleś wymyśliła! Fantastyczny pomysł! Jak skończysz zrób porównanie cen firm i ile Was wyniosła samodzielna robota z materiałami.
    I koniecznie basen też muci być :-))))
    Ściskam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno umieszczę porównanie, ściskam i ciesze się, że spodobał Ci się pomysł:)

      Usuń
  2. Zapowiada się bardzo ciekawie i niebanalnie !!! Już jestem ciekawa i czekam na efekty. Z pewnością będzie super jak wszystkie Twoje dzieła:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Agatko mam nadzieję, że uda się w miarę szybko skończyć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale jestem ciekawa efektu bo właśnie myślimy o zadaszeniu tarasu, również pod balkonem. Z niecierpliwością czekam na rozwój akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdolniacha z Ciebie!:-) Świetny patent z tym zadaszeniem. Nie mogę się doczekać efektu końcowego:-) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  6. Patrząc na projekt już widzę, że będzie super, z niecierpliwością czekam na efekt końcowy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już się nie mogę doczekac efektu końcowego:) Czekam!!!
    wspaniałego weekendu:):):) ściskam kochana

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazdroszczę Ci tej pracy, bo altanki nie mam, a chętnie bym się pomęczyła przy takiej robótce.

    OdpowiedzUsuń
  9. WOW! Zapowiada się cudnie!
    Miłego weekendu Kochana :)s.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kobieta potrafi :))) Czekam na efekt końcowy!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Rany,ale jestem ciekawa końcowego efektu:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł z zadaszeniem :)) Brak zadaszenia był u mnie przez wiele lat ogromnym problemem. Taras od południa i tylko w części pod dachem, w upały nie było mowy o przebywaniu tam. W tej chwili już mam z głowy, bo wymienialiśmy dach na domu i od razu został osłonięty taras :)
    Bardzo ciekawa jestem efektu finalnego u Was, zapowiada się pięknie :)
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Coś mi mówi, że będzie cudnie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Już widzę cudny efekt oczyma wyobraźni :)
    Powodzenia w pracy!
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja juz nie mogę doczekać się posta z efektem końcowym:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej to wspanialy pomysl!!!!
    U mnie tez stoja podobne pale drewnianne - znowu budowa ))
    Pozdrawiam ))

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo sprytne i godne uwagi! :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam podobny pomysł,mąż zrobił mi cudowny taras w domku nad jeziorem i jeśli zadaszę go tradycyjnie,będzie w domku ciemno,myślę własnie nad pleksą,ale boję się,że pod nim będzie gorąco.Zajrzałam do tej firmy na stronkę,przy moich gabarytach dach z tych łukowych płyt to spory wydatek,więc pewnei zostanę przy prostych arkuszach.ciągle sie zastanawiam co zrobić.Jeśli możesz podaj ile ćie ksoztowałoz adaszenie w tej firmie,bardzo jestem ciekawa.Mój taras ma mieć zadaszenie gdzieś 4x3 taras.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana u mnie taras ma wymiary 4x4 koszt 4 płyt o szerokości 4,40m to 2650 :)

      Usuń
  19. Ciekawa jestem efektów :) W ogóle, fajnie - tak sobie wspólnie we 2 pracować.

    Jak dbać o skórzaną torebkę? Kilka przydatnych porad. ;)
    http://encore4u.blogspot.com/2015/06/jak-dbac-o-torebke-czesc-pierwsza.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow, świetnie się zapowiada! Pracujcie, pracujcie, chetnie obejrzę efekt końcowy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. dać będzie - buziaki śle Marii

    OdpowiedzUsuń
  22. Zapowiada sie bardzo ciekawie… :)))
    Pozdrawiam ciepło:))

    OdpowiedzUsuń
  23. Masz świetny basen, zazdroszczę:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Genialny patent :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo przypadl mi do gustu ten post i twoj blog :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Szkoda że nie dokończone. Czy efekt zgodny z założenuem?

    OdpowiedzUsuń
  27. Balustrady nierdzewne to dobry wybór, jeśli realizujesz skomplikowany projekt klatki schodowej! Chyba każdy się ze mną zgodzi, że lśniąca poręcz jest na wagę złota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wybór, mam tylko jedną prośbę do wszystkich kupujących: Nie wybierajcie tych najtańszych, nawet gdyby była potrzebna mała pożyczka przez internet to warto celować w balustrady z wyższej półki. Swoją niezawodnością i tak się spłacą :)

      Usuń
  28. Z zadaszeniem tarasu jestem obecnie na czasie bo sama szukam dla siebie odpowiedniego rozwiązania :) Póki co najbardziej spodobało mi się zadaszenie Saint Tropez z lamelowym dachem: https://ogrodolandia.pl/zadaszenie-saint-tropez-z-lamelowym-dachem. To zdecydowanie konstrukcja całoroczna, na dodatek z regulowanym dachem. Super opcja.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga