piątek, 20 marca 2015

Szkło z Krosna ręcznie robione


Idą, idą święta...
Większość z nas myśli już o dekoracjach świątecznych, o pięknym nakryciu stołu świątecznego.
Nieodzowną częścią zastawy stołowej jest szkło, w którym podajemy napoje.
To najpiękniejsze zazwyczaj pochodzi z hut szkła,  gdzie są one ręcznie wyrabiane.
Każdy taki egzemplarz ma swoją duszę, ponieważ wyszedł z pod ręki, a raczej "płuca" człowieka.
Jedną taką hutę mam stosunkowo blisko siebie, bo zaledwie 50 km, mianowicie mówię o Krośnieńskich Hutach Szkła SA.

Wyrobami z tego zakładu jestem zauroczona od kilkunastu lat. W zasadzie całe szkło, jakie mam pochodzi z tej huty. Większość to przedmioty handmade, ale tych robionych "taśmowo", też trochę się znajdzie, zwłaszcza, że używamy ich codziennie.
Te, które pokażę są wykonane ręcznie, zapraszam :)














A na Waszych stołach, jakie szkło gości?

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawiony ślad w postaci komentarzy, wszystkie są dla mnie bardzo cenne :)

Przyjemnego słonecznego weekendu,
aga











17 komentarzy:

  1. to najpiekniejsze szklo swiata !!!!ja pamietam te szklo z przed wielu lat !!!!!!!!!!!!!cudo pozdrawiam p.Gosia (kiedys nieosiagalne )

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała kolekcja :) też jestem fanką szkła z Krosna choć w domu mam niewiele egzemplarzy pewni dla tego ,ze dopiero urządzam się i generalnie szkła i naczyń mam niewiele ;)
    Kiedyś podczas zwiedzania muzeum szkła w Krośnie byłam na pokazie wyrabiania szklanych cudeniek , magia po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa ja również, w poście pokazałam tylko najpiękniejsze jakie mam :)

      Usuń
  3. CUDNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jestem oczarowana:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie śliczne karafki... Niesamowita kolekcja!!!
    cudownego, wiosennego weekendu!!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również uwielbiam szkło z krosna, za prostotę i elegancję !!! Twoja kolekcja całkiem pokaźna. Stół z taką zastawą nie może być nie ciekawy:)))
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak to szkło to prostota i elegancja :) Gorące pozdrowienia dla Ciebie :)

      Usuń
  6. Mam kieliszki do wody z Krosna. Kupione tu w UK w TK Maxx. Twoje zdobycze,piękne:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne szkiełka. Miesiąc temu zakupiłam właśnie z Krosna kieliszki do szampana na pięknej nóżce i takie same kieliszki do likieru. Jestem nimi oczarowana, bo mają niesamowity urok :))
    Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo podobają mi sie kieliszki i karafka w romby. U mnie Krosno tez sie znajdzie, ale zbieram tez stare kryształy i pojemniki szklane. Dużo tego mam, jest co tłuc, tfu, tfu ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oh jak pięknie sie błyszczą! Białe szkło górą! Mam mało i nie tak delikatne jak Twoje, ale lubuję się!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam szkło w ogóle, a to z Krosna w szczególności! Pięknie u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A to ciekawe, bo to właśnie o tym szkle dyskutowaliśmy ostatnio dośc mocno podczas Apetycznego weekendu :) Że jest bardziej cenione za granicą niż w Polsce :( Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, dlatego postanowiłam je pokazać:) Jednak to nie jedyne perełki doceniane za granicą, a u nas nie Bolesławiec,fabryka porcelany Wawel, zapraszam do poczytania w innych postach :)

      Usuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga