poniedziałek, 13 listopada 2017

Jak odnowić stare dębowe łóżko DIY?

Jak odnowić stare dębowe łóżko DIY?


Kiedy moja córa Niki w ubiegłym roku dostała się na studia, wynajęliśmy dla niej mieszkanie. Mieszkanie było umeblowane, ale Niki chciała czuć się w nim, jak u siebie w domu. Postanowiłyśmy, że pokój urządzimy od nowa ulubionymi meblami, które przywieźliśmy z domu. Jak był umeblowany dawny pokój Niki w domu zobaczyć możecie tutaj i tutaj. Było to min. lustro, stolik, krzesło, szafka i łóżko.

Przez kilka miesięcy, gdy przyjeżdżała do domu to spała na materacu, aż w końcu postanowiłam coś z tym zrobić i zaczęłam podpytywać moją teściową, czy przypadkiem nie ma jakiegoś starego łóżka. Okazało się, że w szopie na drewno stoi dębowe łóżko robione jeszcze przez Dziadka mojego M. Łóżko miało jedną nogę zniszczoną i nie posiadało stelaża. Jednak mi to nie przeszkadzało.


Odnawianie łóżka.


Zaczynamy.

Wyrównaliśmy wszystkie nogi. Drzewo zostało oczyszczone, czyszczarką mechaniczną do drewna - papier ścierny o grubości 60 mm, następnie wygładziliśmy powierzchnię papierem 120 mm. Ponieważ łóżko było gładkie postanowiłam go udekorować, dokupiłam dekory w lokalnym sklepie, który sprzedaje wszelkie akcesoria drewniane. Jeżeli nie macie takiego sklepu u siebie w miejscowości, polecam Allegro.




Tak przygotowane łóżko pomalowałam dwukrotnie farbą do drewna i metali Lux Decor zobacz tutaj.

Następnie przetarłam papierem ściernym dekory, aby nadać im starego wyglądu.

Ramy łóżka i dekory przetarłam woskiem rustykalnym. Wosk wydobył piękne słoje drewna. Używam wosku firmy Starwax zobacz tutaj, kolor dąb rustykalny.

Po nałożeniu wosku (nakładam bawełnianą szmatką), zbieram nadmiar i czekam około dwóch godzin, aż wyschnie. Następnie bawełnianą szmatką poleruję do chwili, aż przedmiot nabierze połysku.

Jak wspominałam wcześniej łóżko nie miało stelaża, do wykonania jego wykorzystałam deski, które zostały mi z demontażu barierki na schodach. Były już pomalowane i zabezpieczone, pozostało je tylko przyciąć na odpowiednią długość. Deski w odstępach ok. 10 cm, ułożyłam na listewkach, które wcześniej przykręciłam do desek bocznych łóżka.

Materac zamówiłam u lokalnego wykonawcy.
Pled zrobiłam sama.













Mam nadzieję, że przyda się Wam mój opis.

10 komentarzy:

  1. Ładnie rustykalnie i romantycznie Aga :) takie łózko jak u mojej babci ... niestety już go nie ma. Pasuje do Twojej stylistyki. BARDZO. Pozdrawiam Cie bardzo cieplutko i mam nadzieję, że do zobaczenia niedługo? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaskakująca odmiana. Naprawdę kawał dobrej roboty! A skąd taki świetny pomysł?

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję Basiu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję, pomysł sam do mnie przyszedł:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się ten pomysł podoba, stare nie oznacza "be", wręcz przeciwnie ma to swój klimat. Chciałabym to wpleść do mojej sypialni, tylko mam problem, bo mam materac ortopedyczny i nie wiem, czy takie łóżko zdałoby egzamin.

    OdpowiedzUsuń
  6. Musisz chyba zapytać lekarza:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne stare szafki :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie ma to jak łóżko z prawdziwego pięknego drewna, do tego dębowe. Coś wspaniałego. Od dawna marzy mi się takie łóżko. Drewniane duże wygodne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak takie stare łóżka mają swój urok:)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetna robota! wygląda stylowo i klimatycznie. W pokoju córki mamy akurat łózko z experta snu wraz z materacem i jestesmy bardzo zadowoleni. ale to tez jest super!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga