poniedziałek, 27 marca 2017

DIY, włóczkę zpagetti, bobbiny jak zrobić ze starego podkoszulka?

DIY, włóczkę zpagetti, bobbiny jak zrobić ze starego podkoszulka?

Co to są bobbiny, zpagetti, spagetti?

Zpagetti jest to sznurek bawełniany, który powstaje z pociętych bali czystej bawełny na paski o grubości ok 2-3 cm, a następnie jest skręcany. Wyroby wykonane z tej włóczki są przyjemne w dotyku, łatwe w utrzymaniu czystości, ponieważ bez problemu można prać je w pralce.

Gdy, zaczynałam moją przygodę z szydełkiem i grubymi włóczkami, to właśnie ze zpagetti zrobiłam mój pierwszy dywan, o nim pisałam tutaj. Dywan służy nam do dzisiaj, ponieważ jest biały bardzo często go piorę, nie zmienia swojego wyglądu.

Zpagetti zakupione w sklepie jest stosunkowo drogim materiałem, ale można uzyskać go domowymi sposobami.

 





Dzisiaj pokaże Wam, jak takie zrobić samemu ze starych podkoszulek bawełnianych.

Potrzebujemy:

  1. koszulkę, najlepiej bez szwów po bokach




2. dobre nożyczki, takie które tną kilka warstw materiału jednocześnie.




Zaczynamy.

Koszulkę składamy w taki sposób, aby powstał równy prostokąt, czyli linia zgięcia wychodzi dokładnie pod pachami.



Odcinamy górną część wzdłuż linii zgięcia.



Odcinamy również wykończenie koszulki na dole, tak, aby nie było szwów.



Tak przygotowany prostokąt układamy w taki sposób, aby rozcięte brzegi znajdowały się po naszej prawej i lewej ręce, a brzegi w całości na przeciwko nas. Następnie składamy, wzdłuż całości brzegów, ale nie na równe połowy, tylko zostawiamy od góry pas szerokości ok 3 cm.



Kolejną czynnością jest zaznaczenie od strony lewej do prawej ołówkiem pasków o szerokości 2,5 cm.





Teraz pozostaje nam pociąć na paski koszulkę nie tniemy do końca, tylko przecinamy brzeg, który jest krótszy, a dłuższy, czyli te 3 cm zostawiamy.



Teraz rozkładamy tą część, która jest niedocięta i tniemy, ale po ukosie. Dla ułatwienia ułożyłam ołówki wzdłuż linii cięcia.





I mamy gotowy pasek.



Następnie w rękach musimy przeciągnąć cały wzdłuż, aby się zwinął. Z podkoszulka męskiej w rozmiarze L, wychodzi gotowa włóczka o długości około 29 m.



Mam nadzieję, że wszystko jest jasne?

Życzę udanej pracy.

Dodatkowo mam dla Was filmik, jak zacząć robótkę na szydełku, aby powstało najmniejsze kółeczko na początku.

Film, jak zrobić kółeczko na szydełku?

 

 

 

 

 

 

 




















3 komentarze:

  1. No proszę, jakie niby łatwe, a jednak ja do takich prac smykałki nie mama, wolę podziwiać pracę innych, tak jak Twoje:)
    Są cudowne., Wszystkie:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Agatko Ty robisz cuda z wnętrzami:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super poradnik! W sumie nie wydaje się to takie trudne do zrobienia, może trochę poeksperymentuję i też spróbuję to zrobić. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga