piątek, 17 lutego 2017

Jaki odkurzacz najlepszy do domu?

Jaki odkurzacz najlepszy do domu?

Wprowadzając się do własnego domu, mieszkania, często stajemy przed dylematem, jaki odkurzacz wybrać? Obecnie wybór na rynku jest ogromny, możemy przebierać w odkurzaczach workowych, wodnych, samosprzątających itp. Ja wyboru dokonałam ponad 14 lat temu i do dnia dzisiejszego nie żałuję i nie zamienię go na żaden inny.

Ponieważ nie natrafiłam w sieci na dokładny opis tego modelu, postanowiłam opisać, może komuś się przyda.

Mianowicie mój wybór padł na urządzenie amerykańskiej marki RAINBOW.






Jest to odkurzacz, działający na wodę. Zawiera przezroczysty pojemnik, do którego wlewamy czystą wodę. Do wody można dodać kilka kropel aromatycznego olejku, gdy odkurzamy zapach unosi się w całym domu, pozostawiając świeżość.

Zestaw składa się z kilku elementów:

  1. Rury podstawowej.

  2. Zestawu końcówek, dzięki którym docieramy do najbardziej niedostępnych miejsc.




3. Elektrotrzepaczki, za nią cenię najbardziej tej sprzęt. Elektrotrzepaczka potrafi wyciągnąć kurz i wszelkiego rodzaju paprochy z materacy, kanap i dywanów do 30 cm w głąb. Dodatkowo trzepiąc dywan pięknie podnosi jego włos, jeżeli jest zadeptany.


Dywan przed trzepaniem:

Dywan po trzepaniu, to samo miejsce:



3. Oddzielnej końcówki piorącej z wężem. Sprawdza się doskonale, wąż podpinamy do kranu z zimną wodą, uzupełniamy dołączony pojemniczek o mieszankę płynu do prania z wodą i pracujemy. W pierwszej kolejności urządzenie spryskuje daną powierzchnię, odczekujemy chwilę i czyścimy pocierając szczotką, w którą jest wyposażona końcówka. Ostatni element to zebranie całego brudu, piany i wody, co robimy przekręcając odpowiednio pokrętło umieszczone w końcówce. Prana powierzchnia pozostaje prawie sucha.



Dodatkowe funkcje i zalety:

  • możemy pozbyć się kurzu i paprochów z poduszek, koców, pluszaków, wystarczy duży worek, do którego wkładamy przedmioty.Do worka wsuwamy rurę podstawową i zaciskamy worek wokół rury, tak by ściśle przylegał do rury, włączamy RAINBOWA, ten wyciąga całe powietrze, a następnie paprochy i kurz. Doskonale się sprawdza w przypadku przedmiotów, których nie możemy prać lub chcemy na szybko odświeżyć.

  • w identyczny sposób możemy zamykać worki przeznaczone do pakowania próżniowego, przechowywane przedmioty zajmują mniej miejsca.
  • jeżeli mamy alergika w domu (i nie tylko), możemy pozbyć się drobinek kurzu i zarazków "fruwających" po domu, wystarczy do pojemnika wlać czystą wodę i włączyć na program oczyszczania powietrza - jeden przycisk.



Jak widać RAINBOW ma wiele funkcji i zastosowań, dodatkowo jest to urządzenie bezawaryjne. Przez te ponad 13 lat od daty zakupu, tylko raz był w serwisie, ponieważ urwaliśmy z mężem jeden zatrzask.


Odkurzacz bardzo łatwo się konserwuje, wystarczy raz na jakiś czas przemyć pod gorącą wodą dwa filtry umieszczone wewnątrz.

Dużą zaletą przy sprzątaniu kurzu  jest to, że końcówki wykonane są z naturalnego włosia i dzięki temu nie elektryzują sprzątanych przedmiotów.

Tak cena jest wysoka, ale taki odkurzacz kupujemy raz na całe życie.

Ja 14 lat temu zapłaciłam za cały zestaw 8000. Jednak uważam, że warto.

Więcej można poczytać na stronie tutaj.

A, Wy, jakich używacie sprzętów? Napiszcie w komentarzach, z przyjemnością na ich podstawie przygotuję post.

Robiąc zdjęcia od razu posprzątałam;)



 

Pozdrawiam,

Aga

Ps. tekst powstał z mojej inicjatywy i nie jest sponsorowany

 




13 komentarzy:

  1. Sam będę teraz wybierał odkurzacz do swojego nowego domu i szukam czegoś co będzie działać dłużej niż 2lata... Na początku myśleliśmy o tych nowych bezprzewodowych odkurzaczach (można wyciągnąć mały odkurzacz i wyczyścić trudno dostępne miejsca). Ten co jest opisany to fajna sprawa ale cena zwala z nóg :( ps. te białe żaluzje drewniane są świetne (50mm?). Pytanie jak dbasz o ich czystość?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jest drogi, ale bardzo dobry:) Kilka razy do roku odkurzam każdy szczebelek, brudniejsze miejsca przecieram mokrymi chusteczkami.

    OdpowiedzUsuń
  3. widzę, ze dywan podobny jak u mnie. Ja się skusiłam na ten roomba 896, można wyjść z domu sam sprząta, rzadko kiedy poprawiam, polecam, szkoda życia na sprzątanie

    OdpowiedzUsuń
  4. spory ! :) Ja mam taki mały bezworkowy bardzo mocny ale teraz używam raz na 100 lat tam gdzies za szafką, na co dzień lata u nas roomba 886 teraz

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealny do domu to jest taki odkurzacz, który łatwo można obsługiwać. Nie trzeba męczyć się z częstym jego czyszczeniem. Najlepiej jakby też kabel nie plątał się pod nogami, bo to strasznie utrudnia sprzątanie. Marka Hoover ma świetne w swojej ofercie. Jeśli kupię to na pewno na RHAPSODY. Jest zaawansowany technologicznie i co najważniejsze bezprzewodowy.

    OdpowiedzUsuń
  6. o ta opcja prozniowego pakowania do szaf jest fajna a jesli chodzi o odkurzacz ja mam roomba 980 i juz bym nie oddała! zupełnie można zapomnieć o obowiązku odkurzania

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak słyszałam o roombie i zastanawiam sie nad nim, jako dodatkowym.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja sugeruje przetestowanie odkurzaczy piorących Numatic :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wiesz, ja zainwestowałam w roombe, mam wcale nie drogi model, 675 - to ogrmona ulga domu, bo co najważniejsze własnie często pracuje

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety muszę przyznać, że jeszcze parę lat temu dostępne na rynku odkurzacze były zdecydowanie lepsze. Miały lepsze parametry pracy. Teraz liczy się tylko design.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się zdecydowanie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Komfort zycia i częstotliwość sprzątania jest bez porównania do niczego:) Mam roomba 886, moim zdaniem jeden z najlepszych

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga