wtorek, 12 maja 2015

Jak zrobić zielnik z drabiny? DIY




Piękny dziś dzień mamy, od rana pełen słońca. Wiele z Was, już ma własne zielniki w ogródkach i na balkonach.
Ten post przygotowałam z myślą o tych, którzy jeszcze szukają pomysłów.
Mam nadzieję, że przypadnie komuś do gustu, u mnie sprawdził się doskonale.
Zielnik zrobiłam ze starej drabiny i doniczek betonowych, zapraszam:





Do przygotowania wykorzystujemy następujące materiały:
1. Starą drabinkę (jeżeli taką mamy, w innym przypadku wystarczą 4 deski o szerokości 10 cm, z których 2 posłużą za ramy boczne, a z 2 kolejnych robimy półeczki.
Półki można przymocować za pomocą wkrętów)
2. Betonowe doniczki, jak zrobić betonowe doniczki pokazywałam tutaj
3. Zioła do posadzenia
4. Ziemia ogrodowa uniwersalna

Drabinkę pomalowałam na biało emalią akrylową mat do drewna i metalu - Lux Decor.Następnie przymocowaliśmy drabinkę do ogrodzenia, a do niej doniczki, wcześniej przygotowane.







Donice wypełniłam ziemią i posadziłam rośliny.

















Jeszcze dodatkowo posadziłam w małych donicach pomidorki.







Wszystkim bardzo dziękuję za odwiedziny, każdy komentarz cieszy mnie niezmiernie.
Życzę udanego tygodnia
aga





































































48 komentarzy:

  1. Biel to jest to! Super pomysł, szukam wszelkich inspiracji jak na mojej małej powierzchni sprawić, by było więcej zieleni. Pokombinuję, w końcu o drabinę nie tak trudno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastycznie to wyszło! Donice wywołały u mnie efekt wow! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam za talent i cierpliwość. Pieknie u CIebie!

    OdpowiedzUsuń
  4. super to wygląda. Bardzo mi się podoba . no i biały kolor to mój nr1

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie u Ciebie, bardzo klimatycznie
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. piękny i efektowny projekt! u nas niestety miejsca brak, ale podeślę mamie ten artykuł, może będzie miała wenę na wiosenne przeróbki? no i śliczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podoba twój zielnik, naprawdę robi wrażenie. Pięknie masz wokół domu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się połączenie bieli z zielenią, takim optymizmem bije :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beti długo się zastanawiałam czy wprowadzić biel do ogrodu, bo mam dużo ciemnego drewna, ale teraz nie żałuję:)

      Usuń
  9. Ale pięknie....już nie tylko drabinka-kwietnik mnie zachwyca, ale i wszystko wokół. Pozdrawiam kozio, Kaś.

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialna i piękny kącik na popołudniową kawę!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny zielnik:) Pomysł i wykonanie naprawdę bardzo fajne:)
    pozdrawiam cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Prześlicznie wyglądają te doniczki na drabince. (: Nie mogę się napatrzyć. Ale co z kotami? Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oleńko musisz przyjechać i zobaczyć na żywo, buziaczki A koty chyba nie wchodzą, nie zauważyłam jeszcze:)

      Usuń
  13. Twój ogród robi się coraz bardziej uroczy !!! I to za Twoją sprawą:))) Świetne pomysły, świetna robota i świetny efekt !!! Bardzo oryginalny:)))
    Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko bardzo Ci dziękuję, Wiesz ile to czasu zajmuje, ale efekt wynagradza:)

      Usuń
  14. Sliczna drabinka, sliczny balkonik i sliczne zdjecie. Ale poprawilo mi to nastroj na caly dzien. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
  15. Wiesz,marzyła mi się taka drabina przed sklepem jako regał lub jako kwietnik w domu ale zostawiłam ten pomysł na przyszły rok:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że w przyszłym roku skoro wiosny będzie drabinka przed sklepem:)

      Usuń
  16. Jesteś GENIALNA!!!!! Nie dość ze funkcjonalne to i pięknie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomysł przedni a efekt rewelacyjny! Świetnie to sobie wymysliłaś:-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł i wykonanie! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. coś pięknego,śliczny kącik !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie, że podoba się Tobie u mnie, zapraszam częściej:)

      Usuń
  20. Fantastyczny i oryginalny pomysł. Cały kącik wygląda uroczo i nietuzinkowo a biel dodaje elegancji całej kompozycji. Świetne są te doniczki, może się skuszę na podobne. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za odwiedziny, na doniczki skuś się koniecznie:)

      Usuń
  21. Konsekwentna jesteś! I to jest najlepsze! I dlatego jest tak pięknie :-) Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam drabiny :) Ogrodu niestety nie mam, ale na balkonie może by się miejsce znalazło :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, jeżeli tylko masz miejsce na balkonie to polecam:)

      Usuń
  23. Super pomysł. Takie lubię najbardziej kreatywnie, efektownie i tanim kosztem. Biel z zielenią wygląda super.

    OdpowiedzUsuń
  24. Efekt świetny, piękne to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  25. fajny pomysł. chętnie "odgapię" właśnie skończyliśmy kwietnik z roweru. teraz kolej na następny projekt

    OdpowiedzUsuń
  26. Widziałem podobne rozwiązanie o znajomego. U niego było tak, że doniczki od spodu trzymały sworznie wpuszczone w równoległe otwory na spodzie oprawki donicy i na stopniach drabinki. Ogółem super patent, zwłaszcza jak się ma zbędną drabinkę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga