poniedziałek, 19 października 2015

Farby kredowe Amazona, co nimi zmalowałam?

Moi Mili Czytelnicy i Czytelniczki, dziękuję Wam Wszystkim za odwiedziny, komentarze. Długo mnie nie było, ale zapewniam, że nie próżnowałam, jednym z większych projektów, nad którym ostatnio pracowałam było odnowienie starej trzydrzwiowej szafy. Szafa jest dębowa, pierwotnie były półki tylko w jednej pojedynczej części, natomiast w podwójnej tradycyjnie drążek na ubrania. Ponieważ, u nas ma służyć, jako mebel do przechowywania najróżniejszych potrzebnych materiałów w pracowni, renowację, rozpoczęliśmy od wstawienia dodatkowych drewnianych półek. Następnie szafa została dokładnie umyta płynem dezynfekującym. Nie matowiałam powierzchni na zewnątrz, dlatego, że pierwszy raz postanowiłam odnowić mebel za pomocą farb kredowych i wosków. Dzięki Agnieszce z bloga Art Galeria Kaprys, zdecydowałam się na farby Amazona. Malowałam dwa razy grubym pędzlem ze sztucznego włosia, farbą Amazona, kolor Blanc de Blanc (biały). Muszę powiedzieć, że farba mnie zaskoczyła bardzo pozytywnie, świetnie się rozprowadza, dobrze kryje, jest bardzo wydajna. Do dwukrotnego malowania wystarczyła mi puszka o pojemności 0,75 l, gdzie jeszcze troszeczkę farby rozrobiłam z czarnym akrylem, tak, aby na brzegach szafy uzyskać inny odcień. Po wyschnięciu farby, na całość nałożyłam biały wosk, a na obwolutach drzwi i całej szafy dodatkowo wosk rustykalny. Najtrudniejszym i najbardziej męczącym zajęciem przy odnowie, było polerowanie tak dużej powierzchni, zajęło mi to ok. 4 godzin. Do gotowej szafy brakowało tylko uchwytów, więc zamówiłam je w sklepie www.meble.pl. Mają bardzo duży wybór i dobre ceny. Kochani zapraszam.













44 komentarze:

  1. Szafa prezentuje się super !!!
    Bardzo się cieszę, że farby Amazona przypadły Ci do gustu, mają fajne też pastelowe kolory i wiele odcieni szarości, polecam też będziesz zadowolona.
    Pozdrawiam Agnieszka
    P.S. Dołączyłam dziś do grona Twoich obserwatorów ;-) bo jakim dziwnym trafem mnie tam jeszcze nie było ...
    A

    OdpowiedzUsuń
  2. Och też mam podobną, starą szafę - ale ja moją inaczej odnowiłam, Twoja również ma ciekawy styl :) super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogrom pracy a i efekt fajny, ciekawe to cieniowanie.
    Podziwiam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że bardzo się bałam, jak wyjdzie. Teraz jestem zadowolona.

      Usuń
  4. Wspaniały efekt!!!! Jestem zachwycona tym cieniowaniem

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow , super wygląda :) Fajnie by tez wyglądały jakieś drewniane dekory na niej , takiego smaczka by nadały :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam o tum, ale na drugiej ścianie mam szafy lekarskie i bałam się, że będzie za dużo;)

      Usuń
  6. Wow ...piękna !!! Brak słów:) Jestem pod wrażeniem, ile Ty pracy w to włożyłaś? Podziwiam:)))
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda naprawdę fajnie. Mam jednak pytanie dotyczące tego, czy kiedykolwiek malowałaś farbami Annie Sloan? Podobno w ogóle nie trzeba czyścić powierzchni i dają bardzo dobry efekt, no może poza efektem cenowym. Ja poza pasjami ogrodniczymi i podróżniczymi zajmuję się również renowacją starych mebli i planuję odnowić starą, ludwikowską komodę kupioną na allegro farbami Annie Sloan.Jeśli pracowałaś z nimi proszę o opinię. Pozdrawiam i dziękuje za miły komentarz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Farby Amazona nakładasz na każdą powierzchnię nic nie musisz czyścić, tylko trzeba odtłuścić powierzchnię i można malować, zabezpiecza się je woskiem. Funkcjonują dokładnie tak samo jak AS tylko cenę mają o 40 zł niższą i pochodzą z Holandii a nie z Anglii ;-)
      Pozdrawiam Maria Kołodziejczk.

      Usuń
    2. Dokładnie tak:) Polecam Amazona, AS nie malowałam, ale wierzę Adze, bo to profesjonalistka:)

      Usuń
    3. Dziękuję za konsultację. Jak dobrze mieć blogowego sąsiada. A czy te farby są ogólnodostępne w hipermarketach, czy sklepach specjalistycznych?

      Usuń
    4. Jedynymi prawdziwymi farbami kredowymi są farby AS. Reszta to farby, które mają być podobne do farb AS, które są opatentowane i unikatowe. Warto też pamiętać, że farby AS nie zawierają kredy ani sody. Nazwa "kredowe"nie jest związana z ich składem a z efektem, który uzyskujemy dzięki nim. Farby, których używasz są dobre, ale AS są dużo lepsze...mogę Ci to zagwarantować

      Usuń
    5. Amazona jest farbą kredową na bazie krzemianów, w związku z czym jest trwalsza od farb AS. Nie jest wzorowana na farbach AS a na farbach mineralnych wytwarzanych od wieków w Holandii.

      Usuń
  8. Bardzo ładne uchwyty. Idealnie pasują do szafy:)
    ściskam cieplutko kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się też szafa z nimi bardzo podoba, chociaż powiem szczerze, że gdy wybierałam to miałam obawy:)

      Usuń
  9. Perfekcyjna odnowa ... wszystko skomponowane idealnie . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Napracowałaś się, ale efekt jest zachwycający.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy efekt uzyskałaś i szafa nabrała nowego looku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny efekt końcowy! Gratulujemy! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały efekt i piękne uchwyty :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Łał!!! Szafa piękna, szczególnie cienie na obrzeżach dały ciekawy efekt. Odnośnie farb, znam AS, są rewelacyjne, godne polecenia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Farbami AS jeszcze się nie bawiłam, ale na pewno będzie próba:)

      Usuń
  15. Szafa cudowna, widać że wiele pracy i serca w nią włożyłaś. Ja ostatnio również eksperymentuje z farbami kredowymi :). Już nie długo pochwalę się na swoim blogu tym co zmalowałam :). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Aguś super wyszło! Fajnie popatrzeć,bo za podobny model się niedługo zabieram :) Ściskam i dobrze, że mnie na IG zaczepiłaś. Przez chroniczny brak czasu, umknęłoby mi takie cudeńko <3 !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paula od Ciebie taki komplement to sama radość, bo wiem jak podchodzisz do bieli;)

      Usuń
  17. Szafa cudna, z charakterem :) Uwielbiam farby kredowe, ja używałam AnieSloan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak pisałam wcześniej to moje początki, na pewno będę próbowała też AS:)

      Usuń
  18. Cudnie ci to wyszło, szafa jest piękna 😍 pozdrawiam Małgorzata z iloveshabb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudnie ci to wyszło, szafa jest piękna 😍 pozdrawiam Małgorzata z iloveshabb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam takie szafy robione na stary szyk :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga