poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Biało-szare schody, jak osiągnąć taki efekt


Witam Was wszystkich bardzo serdecznie.
Dziękuję za odwiedziny i liczne komentarze.

Dzisiejszy post powstał z potrzeby odpowiedzi na liczne pytania, które od Was otrzymuję zarówno na blogu, jak i na instagramie, dotyczące sposobu malowania moich schodów.

Klatka schodowa jest cała drewniana z drewna klejonego bukowego.


Po zamontowaniu wyglądały tak (zdjęcie robione od spodu):


Przed przystąpieniem do malowania schodów, wykonałam kilka próbek, ponieważ w zależności od producenta bejcy, końcowy efekt się różnił.
Malowałam wałkiem z meszkiem, miejsca trudno dostępne domalowywałam małym pędzelkiem.





W pierwszej kolejności pomalowałam je bejcą w kolorze ciemnego dębu.
Następnie białą farbą akrylową rozwodnioną w proporcji 1:1.
Na końcu nałożyłam trzykrotnie warstwę lakieru, w odstępach 12 godzinnych.



Do uzyskania efektu, wykorzystałam:

1.Bejcę w kolorze ciemnego dębu, 
2. Farbę akrylową biała mat firmy Bondex  Acrylic Enemal, 
3. Lakier wodno-akrylowy Bondex Eco Parquet Varnisk.



Kolor schodów zmienia się w zależności od rodzaju oświetlenia, intensywności światła.
Mam nadzieję, że post będzie pomocny.

Gorące uściski dla Wszystkich 
aga

68 komentarzy:

  1. Kolor wyszedł świetny !!!! Wpasował się idealnie do klimatu wnętrza, brawo !!!!!!! Schody wyglądają przepieknie !!! i cala reszta też !!!! Ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ali bardzo dziękuję, na początku nie byłam pewna, ale eraz jestem z nich bardzo zadowolona :)

      Usuń
  2. Bardzo fajny odcień uzyskałaś, podoba mi się!! Do tej bieli na ścianie super efekt wyszedł :)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana cieszę się, że schody się Tobie podobają, dla Ciebie również buziaczki :)

      Usuń
  3. Ślicznie prezentują się Twoje schody !!! I wielu przydatnych wskazówek nam udzieliłaś...nigdy nie wiadomo może się przydadzą:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko dziękuję i fajnie, że uważasz post za przydatny, buziaki

      Usuń
  4. Cudownie wyglądają tak pomalowane schody, bardzo mi się podobają. W ogóle cudnie u Ciebie! Pozdrawiam słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Po mistrzowsku te schody zrobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne schody. Zazdroszczę tej białej klatki schodowej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Wiesz, że to mój trzeci kolor w ciągu 5 lat i dopiero teraz naprawdę mi się podoba :)

      Usuń
  7. Piękne te schody. naprawdę fajny efekt wyszedł. Uwielbiam drewno a u Ciebie jak zwykle jest co oglądać :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ one są piękne... włożyłaś w to mnóstwo pracy, ale efekt super:)
    słonecznego tygodnia moja droga:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pracy faktycznie było dużo, ale warto było :)

      Usuń
  9. Schody wyglądają naprawdę przepięknie.... i w ogóle całokształt powala. Te wszystkie dekoracje na klatce schodowej , te skrzydła starych drzwi ( okiennice?) zachwycają, sprawiają naprawdę niesamowite wrażenie.... pięknie :)
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, te stare drzwi stanowią ozdobę, chociaż jako okiennice też by się sprawdziły :)

      Usuń
  10. Oj, gdybym tylko miała schody! Prezentują się pięknie :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają rewelacyjnie i dobrze się komponują z białymi ścianami i dodatkami w shabby chic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak z białymi fajnie, bo wcześniej były zielone ściany i nie było tego efektu :)

      Usuń
  12. Piękna robota, a jak już będę mieć swój dom, to zrobię takie same schody ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że podoba Ci się moja koncepcja :)

      Usuń
  13. Schody są kapitalne.Idealnie pasują do waszego stylu:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,taka opinia bardzo cieszy:)

      Usuń
  14. Też zwróciłam uwagę na Twoje schody.Piękne są:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ mi się podobają te Twoje schody :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Efekt, który osiągnęłaś robię wrażenie, wyszło genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  17. O matko kochana jak pięknie wyglądają, zakochałam się w Twoich schodach :) Po prostu rewelacja. Uzyskałaś na prawdę bardzo efektowny wygląd.
    Muszę się odważyć pomalować swoje :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób kilka próbek wcześniej, a później poleci z górki:)

      Usuń
  18. Schody są rewelacyjne, super metamorfoza!!!!!!!! Ach pięknie u Ciebie!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Super efekt! Spróbuję wykorzystać na sosnie dziękuję za inspirację

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześniej zrób kilka prób z różnymi farbami i bejcami, a także lakierem, bo wiem z doświadczenia, że rożnie wychodzi:)

      Usuń
  20. Też mam takie dziwnie bukowe, ale kurcze boje sie zaczać je przemalowywać-jak bedzie źle to ich przecież nie wymienie ;-) Twoje są BAJECZNE!

    OdpowiedzUsuń
  21. Efekt wyszedł niesamowity.Podziwiam Cię za ogrom pracy!
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pracy trochę było, ale efekt mnie cieszy:)

      Usuń
  22. Piękne te schody!!!!!! Cudowny efekt wart nakładu pracy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, trochę pracy, ale finisz cieszy:)

      Usuń
  23. Dziękuję za podpowiedź jak uzyskać szare schody. Jestem w trakcie urządzania własnego, nowowybudowanego domu i właśnie zapragnęłam mieć schody w popielu/szarości, aby pasowały mi do podłogi. Mam nadzieję, że jak w końcu zamówimy materiały na stopnie to wyjdą tak jak sobie zamarzyłam :) Na pewno jeszcze tu zajrzę :) Pozdrawiam, Ilo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że post się przydał, serdecznie zapraszam:)

      Usuń
  24. wspaniale wyszły ci te schody,super ogólnie klatka cała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana dziękuję, ile przeróbek po drodze zaliczyła:)

      Usuń
  25. Uzyskałaś efekt SPEKTAKULARNY:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję to wspaniały komplement:)

      Usuń
  26. jaki koszt ponioslas ze zrobieniem takich schodow? czyli ten efekt jest tylko po malowaniu? nic nie bylo szlifowane? bo mam stare schody i chcialabym zeby wlasnie takie mi wyszly i zastanawiam sie jak to zrobic?!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana moje były nowe, czyste drewno, więc bejca wchodziła bez niczego, możesz mi wysłać zdjęcie Twoich schodów?

      Usuń
  27. dodam, iz schody sa przeeecudowne..:)

    OdpowiedzUsuń
  28. A mozesz mi podać maila? dzis wieczorem prześle zdjecia schodów..:-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jesteś bardzo zdolna! Samodzielnie osiągnęłaś taki kolor i efekt. Brawo! Schody prezentują się doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  30. Wyslalam zdjecia moich schodow:))

    OdpowiedzUsuń
  31. Wygląda pięknie. U mnie schody są metalowe, wiec malować je lepiej proszkowo. Ostatnio malowaliśmy z http://el-mix.org.pl/ i wyglądją fajnie. Nie ma co prawda efektu przecieranego, ale i tak mi się podobają w nowej szarej wersji.

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękne schody, zawsze o takich marzyłam.... Ale skuszona modą 8 lat temu zażyczyłam sobie schody ciemny palisander i znienawidziłam je w pierwszym tygodniu użytkowania. Cały czas biegam ze szmatą i ścieram kurz. W tej chwili schody są do odnowienia, ale takiego efektu chyba nie uzyskam . 3 warstwy bejcy, 3 warstwy lakieru...
    no coż.... będę oglądać Twoje.... Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń
  33. Naprawdę super wyszło. Nie spodziewałbym się, aż tak dobrego efektu :) Gratki :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Zakochałam sie w tych schodach ! Teraz zamierzam zrobić takie u siebie �� Mam pytanie jakiej firmy jest bejca , która używałaś ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo interesujący pomysł i super efekt końcowy!

    OdpowiedzUsuń
  36. Piekne tez chce takie �� a po jakim czasie nakładania Pani ten biały kolor ��

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga

Polecany post

Jak wykorzystać stare przedmioty na tarasie, balkonie?

Pierwsze prace na tarasie po zimie wykonane, roślinki posadzone. Wprawdzie jeszcze małe, ale mają czas na rośnięcie. Dzisiaj pokażę Wam, jak...