wtorek, 26 lipca 2016

DIY jak odnowić starą ramę i kilka obrazów młodej artystki

Witam Was Wszystkich bradzo serdecznie. Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny. To wielka radość widzieć, że blog żyje, a to wszystko za sprawą moich Czytelników.

Dzisiaj pokażę Wam, jak szybko i przyjemnie odnowić starą ramę do obrazu. Kto ciekawy?

Nie  pisałam o tym, że moja córa maluje obrazy. Postanowiłam za jej zgodą, umieścić zdjęcia kilku na blogu.
Przygoda z odnowieniem starej ramy zaczęła się właśnie od obrazu. Pewnego dnia Niki zapytała mnie, czy nie mam starej ramy, bo chce namalować nowy obraz, poszperałam i znalazła się. Trzeba było ją odnowić.



A więc zaczynamy?

Potrzebne nam będą:
- stara rama
- papier ścierny
- akrylowa farba wodna do drewna i metalu - do kupienia w każdym markecie budowlanym
- wosk rustykalny
- bawełniana szmatka
- pędzel


1. Ramę przecieramy papierem ściernym ze starej farby, w niektórych miejscach przetarłam mocniej, tak, aby było widać surowe drewno.


2. Następnie malujemy całą na biało


3. Po wyschnięciu, znowu przecieramy papierem ściernym, ale tylko w miejscach, które chcemy postarzyć.

4. Przecieramy z kurzu i nakładamy wosk, ja nałożyłam tylko na zewnętrzną ramkę.



5. Czekamy ok. 1,5 godziny, aż wosk przeschnie i szmatką bawełnianą polerujemy. Jeżeli chcemy uzyskać ciemniejszy efekt, to czynność woskowania powtarzamy ponownie.





Rama gotowa, pozostaje oprawić obraz. W moim przypadku, była to niespodzianka, ponieważ Niki postanowiła zrobić rodzicom prezent z okazji 20 rocznicy ślubu:)
  





Teraz kilka obiecanych obrazów.









Obrazy wkrótce do kupienia w moim sklepie Fajne Wnętrze
Buziaki, Aga





12 komentarzy:

  1. Bardzo fajny tutorial! :) Obrazy w starych ramach to taki klasyk wnętrzarski. Nie do każdego wnętrza pasują, ale u Ciebie wyglądają świetnie! Uściski, KAsia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana, masz rację trzeba odpowiednio dobrać obraz:)

      Usuń
  2. Zgadzam się z Kasią, takie ramy to klasyka która nigdy z mody nie wyjdzie :)
    Uściski serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak też uw ażam, że stare ramy maja klasę same w sobie:)

      Usuń
  3. Prześlicznie odnowiona ramka!!!
    A obrazy naprawdę fantastyczne- niesamowity talent!
    moc uścisków kochana:):):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Och obrazy przepiękne - zwłaszcza dłonie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale wyszła ta rama, a obrazy mistrzostwo!!!:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne obrazy. Czy Twoja córka je gdzieś sprzedaje? Są piękne, ma dziewczyna wielki talent.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ostatnie zdanie przeczytałam, że wkrótce pojawią się w Twoim sklepie. Już wszystko wiem :* :)

      Usuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga

Polecany post

Jak wykorzystać stare przedmioty na tarasie, balkonie?

Pierwsze prace na tarasie po zimie wykonane, roślinki posadzone. Wprawdzie jeszcze małe, ale mają czas na rośnięcie. Dzisiaj pokażę Wam, jak...