piątek, 20 marca 2015

Szkło z Krosna ręcznie robione


Idą, idą święta...
Większość z nas myśli już o dekoracjach świątecznych, o pięknym nakryciu stołu świątecznego.
Nieodzowną częścią zastawy stołowej jest szkło, w którym podajemy napoje.
To najpiękniejsze zazwyczaj pochodzi z hut szkła,  gdzie są one ręcznie wyrabiane.
Każdy taki egzemplarz ma swoją duszę, ponieważ wyszedł z pod ręki, a raczej "płuca" człowieka.
Jedną taką hutę mam stosunkowo blisko siebie, bo zaledwie 50 km, mianowicie mówię o Krośnieńskich Hutach Szkła SA.

Wyrobami z tego zakładu jestem zauroczona od kilkunastu lat. W zasadzie całe szkło, jakie mam pochodzi z tej huty. Większość to przedmioty handmade, ale tych robionych "taśmowo", też trochę się znajdzie, zwłaszcza, że używamy ich codziennie.
Te, które pokażę są wykonane ręcznie, zapraszam :)














A na Waszych stołach, jakie szkło gości?

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawiony ślad w postaci komentarzy, wszystkie są dla mnie bardzo cenne :)

Przyjemnego słonecznego weekendu,
aga











17 komentarzy:

  1. to najpiekniejsze szklo swiata !!!!ja pamietam te szklo z przed wielu lat !!!!!!!!!!!!!cudo pozdrawiam p.Gosia (kiedys nieosiagalne )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie również, dlatego kupuję zawsze krosno :)

      Usuń
  2. Wspaniała kolekcja :) też jestem fanką szkła z Krosna choć w domu mam niewiele egzemplarzy pewni dla tego ,ze dopiero urządzam się i generalnie szkła i naczyń mam niewiele ;)
    Kiedyś podczas zwiedzania muzeum szkła w Krośnie byłam na pokazie wyrabiania szklanych cudeniek , magia po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa ja również, w poście pokazałam tylko najpiękniejsze jakie mam :)

      Usuń
  3. CUDNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jestem oczarowana:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie śliczne karafki... Niesamowita kolekcja!!!
    cudownego, wiosennego weekendu!!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, dla Ciebie również pięknego wypoczynku :)

      Usuń
  5. Ja również uwielbiam szkło z krosna, za prostotę i elegancję !!! Twoja kolekcja całkiem pokaźna. Stół z taką zastawą nie może być nie ciekawy:)))
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak to szkło to prostota i elegancja :) Gorące pozdrowienia dla Ciebie :)

      Usuń
  6. Mam kieliszki do wody z Krosna. Kupione tu w UK w TK Maxx. Twoje zdobycze,piękne:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne szkiełka. Miesiąc temu zakupiłam właśnie z Krosna kieliszki do szampana na pięknej nóżce i takie same kieliszki do likieru. Jestem nimi oczarowana, bo mają niesamowity urok :))
    Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo podobają mi sie kieliszki i karafka w romby. U mnie Krosno tez sie znajdzie, ale zbieram tez stare kryształy i pojemniki szklane. Dużo tego mam, jest co tłuc, tfu, tfu ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oh jak pięknie sie błyszczą! Białe szkło górą! Mam mało i nie tak delikatne jak Twoje, ale lubuję się!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam szkło w ogóle, a to z Krosna w szczególności! Pięknie u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A to ciekawe, bo to właśnie o tym szkle dyskutowaliśmy ostatnio dośc mocno podczas Apetycznego weekendu :) Że jest bardziej cenione za granicą niż w Polsce :( Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, dlatego postanowiłam je pokazać:) Jednak to nie jedyne perełki doceniane za granicą, a u nas nie Bolesławiec,fabryka porcelany Wawel, zapraszam do poczytania w innych postach :)

      Usuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga

Polecany post

Jak wykorzystać stare przedmioty na tarasie, balkonie?

Pierwsze prace na tarasie po zimie wykonane, roślinki posadzone. Wprawdzie jeszcze małe, ale mają czas na rośnięcie. Dzisiaj pokażę Wam, jak...