sobota, 16 sierpnia 2014

Sałatka z zielonych pomidorów



Moi Kochani:)

Sezon na przetwory w pełni:)
Powiem szczerze, że jeszcze parę lat temu nie myślałam, że tak wciągnie mnie robienie wszelakich zapasów na zimę:)

Wcześniej przez mnóstwo lat korzystałam z dobrodziejstw Rodzinki i sklepów. Jednak jak zaczęłam tak przepadliśmy obydwoje z mim M.

Dlatego dzisiaj przepis na pyszną sałatkę z zielonych pomidorów. Sałatkę tą robiła moja Mama i przypomina mi smak dzieciństwa.
Postanowiłam się podzielić przepisem, ponieważ nigdzie i u nikogo nie spotkałam się z takim smakiem:)
 Lecimy......

Składniki:

10 kg zielonych pomidorów
1 kg cebuli
1 kg kapusty
1 kg marchwi

Pomidory kroimy w plastry ( nie używam maszynki, bo wychodzą za cienkie),cebulę w wiórka, marchew w talarki, kapustę szatkujemy.

Zalewa:
2,5 butelki octu 500 ml
6 butelek wody 500 ml
2,5 łyżki soli do przetworów
2,5 łyżki cukru
ziele angielskie kilka ziaren
liść laurowy kilka sztuk

Zalewę gotujemy, na gotującą wrzucamy marchew. 
Gotujemy 5 minut i dodajemy pozostałe składniki, wszystko gotujemy 10 minut. Przekładamy do słoików i pasteryzujemy 10 minut.

Kochani Smacznego:)










Dziękuję za odwiedziny i witam nowych Obserwatorów:)



10 komentarzy:

  1. Ja robie podobnie Aguniu ale bez kapusty - to i ten przepis twoj sprobuje a proporcje wody i octu dziele na lyzki - kazdy maswoj sposob i warto tak poczytac jak robia inni - buziaki sle Marii

    OdpowiedzUsuń
  2. Biorę przepis,apetycznie wyglądaja . I te słoiczki,śliczne:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również porywam przepis:) bo sałatka brzmi bardzo smacznie, a jak smak dziecinstwa to już w ogóle!!!
    Pięknie ubrane słoiczki kochana!
    Ściskam i buziaki ślę:):))

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś moja ciocia robiła taką sałatkę-uwielbiam jej smak!!! dzięki za przepis!!! pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja umiem tylko mrozić owoce i jak je zimą wyciągam to czuję się jakbym robiła prawdziwe przetwory. ..Podziwiam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wstyd się przyznać ale ja w tym roku,to nawet słoika ogórków nie zrobiłam a tak lubię własne przetwory :( Przepis w każdym razie zapisuję.może kiedyś...
    Buźka

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tę sałatkę...i dziękuję za przepis, bo do tej pory miałam okazję ja tylko jeść, ale przepisu (takiego sprawdzonego) nie miałam:)))
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również nigdy wcześniej nie pomyślałabym sobie, że robienie przetworów będzie sprawiało mi tak ogromną frajdę :)
    Przepis zachęcający :)

    Pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ ona smakowicie wygląda... Mmmm... A jak ładnie ozdobiłaś słoiczki. Uroczo! Na pewno wypróbuję. Ja uwielbiam ten czas kiedy robi się zapasy na zimę. Jest w tym coś magicznego... Pozdrawiam - Magda

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga

Polecany post

Jak wykorzystać stare przedmioty na tarasie, balkonie?

Pierwsze prace na tarasie po zimie wykonane, roślinki posadzone. Wprawdzie jeszcze małe, ale mają czas na rośnięcie. Dzisiaj pokażę Wam, jak...