czwartek, 17 lipca 2014

Szybki dżem wiśniowy


Oj Kochani długo mnie nie było z nowym postem:)

Czas jakoś tak szybko leci :) Dziękuję Wam bardzo za ciepłe komentarze i oczywiście za obecność:)

Witam bardzo serdecznie nowych Czytelników:)
Co robiłam, jak mnie nie było?
Przetwory, trochę szyłam, ale o tym w następnym poście:)
Dzisiaj podam przepis na pyszny dżem wiśniowy:)








Dżemik robi się bardzo szybko, nie jest mojego autorstwa, wykorzystałam przepis,  który znajdował sie na odwrocie  "Pektyny do wyrobu dżemów niskocukrowych". Rewelacja.


Składniki:

2 kg owoców
1 kg cukru
1/2 szkl wody
1 łyżeczka kwasku cytrynowego
1 opakowanie pektyny spożywczej


Wykonanie:

1. Do gotowych owoców wlać 1/2 szkl wody i zagotować.
2. Zawartość opakowania pektyny (30g) wymieszać z jedną szkl. cukru. Wsypać do gotujących się owoców i mieszać od 3 do 5 min.
3. Wsypać pozostałą ilość cukru i gotować do całkowitego rozpuszczenia.
4. Dodać łyżeczkę kwasku cytrynowego rozpuszczonego w małej ilości wody.Dokładnie wymieszać.
5. Zebrać pianę i rozlać gorący dżem do słoików.
6. Pasteryzować 20 min.

Dżem wyszedł przepyszny polecam, są w nim i kawałki owoców i galaretka.





A teraz w podziękowaniu za odwiedziny kwiatek z mojego ogrodu, właśnie zaczynają kwitnąć:)



Do następnego:)
aga

15 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam właśnie wiśniowy:)

      Usuń
  2. Ale się napracowałaś, przetwory wyglądają rewelacyjnie, a kwiatek piękny !!!
    Zapraszam do siebie, mam nowy adres bloga: http://takpoprostudom.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Agatko, już wchodzę do Ciebie:)

      Usuń
  3. Wiśniowe szaleństwo,i tego śliczne słoiczki:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej, ale zaszalałaś kochana!!! świetne i smaczne zapasy!!! dżem wiśniowy KOCHAM!!!
    I tak pięknie ubrałaś słoiczki!!!
    Perfekcyjna Pani Domu z Ciebie kochana!!!!
    ściskam, buziaki ślę i SMACZNEGO życzę!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że słoiczki ubrałam pierwszy raz w tym roku i tylko postanowiłam zrobić to do dżemików. Ponieważ ogórki, sałatki robię w ilościach hurtowych (kiszonych ogórków już stoi 50 słoiczków)

      Usuń
  5. Aguś, właśnie ostatnio czytałam o pektynie i muszę ja nabyć. Dżem wygląda przesmacznie i ten kolor....yamiiii:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie robiłam pierwszy raz i jestem bardzo zadowolona, właśnie ma piękny kolor, dużo całych owoców i może za dużo soku, ale galaretka mi też nie przeszkadza:)

      Usuń
  6. Muszę poszukać tej pektyny :) Smakowicie ten dżemik wygląda :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pektynę kupiłam w sklepie PSS Społem:)

      Usuń
  7. U mnie dżemy jeszcze na drzewie...rosną...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Wiesz ile bym dała, by u mnie drzewka owocowe rosły:)

      Usuń
  8. kkwiatek jest cudowny a dzemik to ja sobie moge pomarzyc tylko o przetworach - buziaki sle Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marii Kochana podaj adres na maila to podeślę:)

      Usuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga

Polecany post

Jak wykorzystać stare przedmioty na tarasie, balkonie?

Pierwsze prace na tarasie po zimie wykonane, roślinki posadzone. Wprawdzie jeszcze małe, ale mają czas na rośnięcie. Dzisiaj pokażę Wam, jak...