piątek, 13 czerwca 2014

Ciasto z truskawkami


Witam Wszystkich moich Miłych Czytelników:)

Dziękuję za komentarze, a przede wszystkim, że do mnie zaglądacie:)

Kochani, sezon truskawkowy w pełni, a więc zapraszam na ciasto z truskawkami:)




Przepis:
Biszkopt

4 jajka
3/4 szkl cukru pudru
1 szklanka mąki tortowej
1 cukier wanilinowy
1 łyżeczka proszku do pieczenia
aromat rumowy

sok z 1/2 cytryny
3/4 szkl wody


Ubijamy białka z cukrem pudrem i cukrem wanilinowym, gdy masa będzie puszysta dodajemy po jednym żółtku, następnie wsypujemy mąkę i proszek do pieczenia, wlewamy kilka kropel aromatu rumowego.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temp. 165 st C i pieczemy ok 40 - 45 min.

Następnie wyjmujemy biszkopt, gdy będzie zimny nasączamy go wodą wymieszaną z sokiem z cytryny(można dodać parę kropli rumu)

Masa

2 śmietany 18%
1/2 szkl cukru pudru
1 galaretka truskawkowa dla wegetarian (może być i zwykła, używam wegetariańskiej wersji, ponieważ Niki jest wegetarianką)

Śmietanę ubijamy z cukrem pudrem robotem, w tym czasie rozpuszczamy galaretkę w zimnej wodzie, cały czas mieszając, gdy śmietana będzie ubita, a galaretka dokładnie rozpuszczona wlewamy galaretkę do masy.

1 galaretka truskawkowa - na wierzch ciasta.

Wkładamy biszkopt do tortownicy, na niego wylewamy masę, układamy truskawki i zalewamy drugą galaretką.
Ciasto wkładamy do lodówki, aby masy zgęstniały.

Kochani życzę smacznego:)









12 komentarzy:

  1. mniam, mniam, mniam :-)
    pięknie wygląda i pewnie równie dobrze smakuje (albo jeszcze lepiej)
    poproszę kawałek kurierem :-)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałam o takiej galaretce, chyba, że to ta szybko tężejąca- 30 minutowa? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Widze, ze i u Ciebie bardzo truskawkowo.Uwielbiam lato, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto prezentuje się pysznie i ślicznie:))) U mnie też truskawkowe szaleństwo, niedługo zapraezentuję je u siebie:)))
    Pozdrawiam i miłej soboty Ci życzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Namówiłaś mnie :)s.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale smaka narobiłaś :-) Dobrze że mój mężuś nie widzi bo już by chciał mieć takie na stole a tak poczeka do jutra :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie mi przypomniałaś,że od dwóch tygodni robię mojej rodzince sernik na zimno z truskawkami ;P Niestety nie mam kiedy :(
    Twoje wygląda bardzo apetycznie!!

    OdpowiedzUsuń
  8. super wygląda, szkoda,że jestem na diecie. Ostatnio muszę kupować tuniki dla puszystych więc chyba sobie nie pozwolę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zasiadam z Tobą do stolika i częstuje się kawałkiem serniczka, można ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga

Polecany post

Jak wykorzystać stare przedmioty na tarasie, balkonie?

Pierwsze prace na tarasie po zimie wykonane, roślinki posadzone. Wprawdzie jeszcze małe, ale mają czas na rośnięcie. Dzisiaj pokażę Wam, jak...