czwartek, 19 września 2013

Buraczki czerwone w marynacie octowej - na zimę pycha

Tak jak pisałam we wtorek zrobiłam wtedy 3 cudeńka w kuchni, dzisiaj część druga, czyli buraczki
w zalewie octowej, doskonale nadają się jako samodzielny dodatek do obiadu lub jako składnik sałatki.

Składniki:
2kg buraczków - najlepiej małych, ja w tym roku niestety dostałam duże
liść laurowy

Zalewa:
4 szklanki wody (ok. 250 ml)
1 szklanka octu
0,5 szklanki cukru
2 łyżki stołowe soli
ziele angielskie - płaska łyżeczka stołowa


1. Buraki myjemy, odcinamy korzonki i gotujemy w całości, ze skórką, aż będą miękkie - ja gotuję
w naczyniu do gotowania na parze. Można zagotować w garnku.
2. Po wyjęciu i ostudzeniu obieramy ze skórki - bardzo łatwo schodzi.
3. Do słoików wkładamy na dno po 2 liście laurowe i układamy buraki.
4. Zalewę gotujemy, aż się rozpuści cukier i sól.
5. Zalewamy buraki w słoikach i zamykamy.
6. Pasteryzujemy ok. 15-20 min.

Pycha polecam, proste, a zobaczycie jakie dobre.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że ze mną jesteście,
Aga

Polecany post

Jak wykorzystać stare przedmioty na tarasie, balkonie?

Pierwsze prace na tarasie po zimie wykonane, roślinki posadzone. Wprawdzie jeszcze małe, ale mają czas na rośnięcie. Dzisiaj pokażę Wam, jak...